maj 31, 2011

The drain is just for rain

Tisdag

Lill-Åsa skriver

Igår regnade det konstant. På kvällen var det på nyheterna om översvämningarna runt om i Sydney. Vi misstänker att de kanske inte har jättemånga avloppsbrunnar eller nåt. Fast jag kan intyga att det regnade rejält. Jag är nog fortfarande lite blöt från gårdagen. I Balmain finns det i alla fall avloppsbrunnar.

IMG_4456

Idag var det lite lugnare på jobbet. Evelyn satte sig ner och berättade lite om hur sjukvården/hemtjänsten fungerar i Australien då det kan vara ganska bra att ha lite koll. Eftersom hon också ska göra en liten översikt över vad det finns för instruktionsböcker skulle hon göra en tillsammans med mig. Om jag inte fattar har hon troligtvis förklarat det otydligt. Vi körde två punkter som inte var särskilt kluriga sedan var det dags att gå ut med hennes hundar. Jag fick göra vad jag ville, men jag följde med henne ut på hundpromenaden. Lite annorlunda arbetssyssla. Sedan blev det inte några fler punkter och jag tror verkligen inte att jag är fullärd nu. Systemet ser betydligt mycket svårare ut än så. Evelyn är en kvinna med ett sjujävlars temperament så hon går ibland iväg och jobbar och svär lite extra mycket så hon kom nog helt enkelt av sig. Förhoppningsvis kommer vi till punkt tre imorgon.

I en annan paus på eftermiddagen gick jag på en egen liten promenad. Det finns väldigt mycket som jag inte sett av Balmain. Där mellan husen ser man vattnet.

photo (4)

Vädret blev lite bättre på eftermiddagen.

 photo (5)

 photo (6)

Till och med solen sken lite på eftermiddagen.

 photo (7)

Jag var inte hemma förrän strax före 18.00 då jag inte riktigt vågade gå när jag egentligen ska sluta. Jag har börjat kl 09.00 två dagar på raken då det är för mycket att göra på morgonen så ingen kan ta hand om mig. Jag ska komma klockan 09.00 imorgon också och för det är jag mycket tacksam. Efter middagen blev det en sväng till gymmet och idag tror jag att jag slog något rekord i hur mycket man kan svettas. Fy satan. Nu ska jag sätta mig och mysa med min lilla fru framför TVn innan det är dags att gå och lägga sig.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Verkar inte vara så betungande än så länge. Skönt! Mys nu med frun. Ha det gott
Kram

Gun sa...

Ska bli kul att få höra dig berätta om jobbet när du kommer hem. Då har du fått kläm på de hela tror jag. Så vem lagar middag nu :) Snart är Poppe där och han är säkert hemma först av er tre, han får fixa maten:)
Kram kram

Anna sa...

Skönt att höra att andra dagen kändes bra också. Du måste ju våga fota jobbet sen och framför allt hundarna.
Kram