maj 20, 2011

Sommarvärme

Fredag

Imorse när vi vaknade såg det ut att vara dåligt väder. Så var inte fallet utan det vara bara en tjock dimma som lättade en aning innan Åsa traskade iväg till jobbet. Jag som inte hade något skruvande kvar satte på mig shorts och t-shirt och gick till Centennial. Jag har ju faktiskt inte varit där på hela veckan. Sommartemperaturen kom tillbaka idag och det var riktigt varmt och skönt. På andra sidan vägen från där vi bor ligger Moore Park som har den fina utsikten. Lite av dimman har faktiskt legat kvar över Waterloo hela dagen. Underbart mysigt sken har det varit.

IMG_4332

I Moore Park finns det en stor golfbana och deras klubbhus vill jag ha. För er som vill göra mig riktigt glad när jag fyller 40 år om ett par veckor så önskar jag mig detta klubbhus.
  IMG_4334

Det sitter en liten pippi där mitt i det vita fluffet.

  IMG_4336

En stor svart pippi. Inget vitt fluff.

IMG_4337

Mitt favorit höstträd.

 IMG_4338

Det här kommer att bli vår julgran 2011. Kan ni inte se vad fin den skulle vara med lite röda kulor i. Nu fick jag julstämning. Kanske för att det är höst. Vi ska fira jul till midsommar så det är inte långt kvar nu…

 IMG_4339

Det är någonting på gång i vårt kvarter i Waterloo. Jag tror att det är Violet som har fått nys om att jag fyller år snart. Här håller hon säkert på att förbereda något framträdande. Hoppas att hon fixar lite karuseller också. Det tycker ju jag är roligt. En berg och dalbana vill jag ha.
 IMG_4340

Det var så förbaskat skönt ute så jag slog mig ner på en bänk på gården och njöt. Eller jag satt och väntade på om det skulle komma några karuseller. Inte en endast har kommit än.
 IMG_4341

Nu har jag precis skypat med min ömma moder och snart kommer Åsa hem från jobbet. Jag som inte har börjat med maten än…

Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Åsa, ditt favoritträd är en hängpil. Sådana som står utmed Rönneå i Ängelholm. På vintern när frosten tagit den och solen lyser det det ut som spunnet guld.Men det får ni kanske inte uppleva där ni bor nu. Glömde säga på Skypen att ja har fixat så jag är ledig i 5 dagar i samband att du är hemma.Från fredag tom tisdag. Ska bli så roligt att få rå om dig några dagar. Kram och hälsa söta frun

Anna sa...

Vilket underbart sommarväder och bäst av allt är ju att vi får njuta av det hela helgen. Jippie!

Visst har diset legat över Sydney hela dagen, har nästan sett konstigt ut eller som vi haft skitiga fönster.

Vad trevlig att Violet redan börjat fixa för din stora dag:-)

Ha en riktigt fin fredagkväll
stor kram

Birgitta sa...

Vad trist med vattnet i er lägenhet i Thailand. Hoppas att det ordnar sig. Fina bilder från din promenad i parkerna. Den svarta fågeln är en svan. Trevlig helg.

Helene sa...

ajajajajaj - du får börja meditera! En sån svacka med felskruvande och blodvite kommer man snabbt ut om man tar några djupa andetag och blundar :-)
Kram på dig - vi ses snart! Är du hemma till grillkvällen?

Marie KJ sa...

Inte börjat med maten fast Åsa snart kommer hem, har hemmafrutakterna börjat svalna ;o)
Här har vi också sommarvärme, med nu har det regnat varje kväll. Tror just jag kände en liten droppe,,,
Trevlig fredag på er båda!

Gun sa...

Den granen får inte min röst, ser ut som en gran som fått pudel sjukan.
Bra med en Voilet i närheten så hemmafrun också får lite vila och lattjo lajan. Gröna Lund har en ny berg och dalbana- i trä. Den kan du åka när du kommer hem, utan mig.....
Jag börjar få resfeber :)
Kram och trevlig helg