maj 29, 2011

Skratt är väl ett bra ord?

Söndag

På var gata i stan finns det galet mycket småhundar. Till och med i skyltfönsterna. Den här lilla vovsingen blev jätteglad att se oss när vi gick förbi och svansen gick som en helikopter.

IMG_4442

Vi hittade en söt liten affär i Surry Hills som var helt i Lill-Åsas smak. Massor av pennor, kartor, papper och lådor och allt var så fint uppställt. Vi lyckades ta oss ut ur affären och bara ha handlat för 24 dollar. Vad det blev får ni se längre ner i bloggen.
 IMG_4443

Lill-Åsa ska ju börja nytt jobb i morgon som bekant. Lite stirrig är hon. Vi tyckte därför att en lunch på Trinity bar passade bra för att lugna nerverna lite.
 IMG_4444

När vi satt där insåg vi att Lill-Åsa ju snart åker hem till Sverige utan att ha provat vår absolut närmaste bar. Så kan det bara inte få vara.
Sagt och gjort. Vi gick därför till Moore Park View Hotel för en drink.
Det här fotot tog vi för några veckor sen men det är fortfarande samma pub. På den här puben ska servitriserna visst vara lite lättklädda på fredagar enligt Micke. Men som tur var hade de gott om kläder på sig i dag.

IMG_4130

Oftast är det killar med lite uteliggarstil som tvättar rutorna på bilarna vid rödlysena. Den här killen ser dock hel och ren ut och vi har sett honom förut när vi gått till Supacenta. Vi tror att han drar in en rejäl hacka på South Dowling Street.

Vi hade full koll på hans business där vi satt inne i värmen på puben.  
 IMG_4447

Det här var det vi köpte inne på den fina pappersbutiken i Surry Hills. Det sitter nu på vår hallvägg. Vi funderade länge på vilket ord vi skulle bilda som skulle kännas som oss och som ska berätta om hur vi vill leva. Skratt är väl ett bra ord?

Vad skulle ni ha valt för ord? 
 IMG_4449

Nu ska vi göra hemmagjord pizza som ska avnjutas med Cola framför en film. När söndagen är som bäst!

Sen vill vi avsluta med att önska mamma/sväris en underbar morsdag!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Skratt är ett bra ord. Vill jag också ha.....

Jag finner det allt lite sorgligt med hundar i skyltfönster.

Kram

Mamma/sväris sa...

Tack söta ni. Ska frottera mig med den enda hemmavarande dottern ikväll på middag. Och fira både mors dag och en medelålders svärson som fyllt 40:-)så mig är det inte synd om. Men saknar er som inte kan vara med.
Kram och lycka till på nya jobbet. Det fixar lätt som en plätt

Anna sa...

Vilket bra ord med skratt. Har suttit och smakat på vilket ord vi skulle ha i två timmar men kommer inte på något som jag är helt nöjd med. Får återkomma.

De där killarna lär man snabbt känna igen. En är jättecharmig och ville tvätta min ruta en dag trots att jag inte hade en dollar på mig. Han tyckte min ruta var så skitig att han inte brydde sig om pengar och tvättade på glatt.

Ni verkar ha haft en lika skön och avkopplad helg som oss. Just nu känns det som om helgerna kan få gå lite snabbare så Pontus är här. Drömde om honom inatt. 2.5 vecka kvar!

Lycka till idag Åsa och ha en bra dag båda två.

Puss