maj 25, 2011

Oliiiidligt spännande…

Onsdag

Vi vaknade till riktigt busväder imorse. Blåsigt och regnigt och jag fick till och med sätta på mig min sommarjacka. Bussen gick även tid denna morgon. Här står jag i Surry Hills och väntar på M50.

IMG_4375

Det blev alltså inget stress alls på hela morgonen och jag kom till och med väldigt tidigt till Balmain. Till och med trädet frös denna morgon.
 IMG_4378

Man hoppar av bussen på storstretan, Victoria Street, där Åsa och jag promenerade runt en dag i början när vi kom hit. Vi var ju på en lägenhetsvisning i Balmain. Tänk vad nära det hade blivit då…Sedan svänger man av på Darling Street och går den gulliga gatan fram som har massor av caféer och affärer.

IMG_4377

Sedan svänger man av Beattie Street och följer den en bit.

IMG_4379

Där ser man stan på andra sidan vattnet.

 IMG_4380

Sedan är man nästan framme. I den här parken bytte jag från gympadojor till typ tjejskor. Fast bara med en liten klack. Jag tror inte ens Åsa skulle kalla det tjejskor men jag lyckades i alla fall få skavsår på båda lilltossingarna.

  IMG_4382

Konstigt nog var jag inte särskilt nervös. Den andra delägaren hette inte Steven utan Scott. Det började på S i alla fall. Scott och jag satt och samtalade i en kvart sedan sa han att han bara ville träffa mig för Evelyn och de andra tjejerna hade redan bestämt att de ville att jag ska börja jobba hos dem. Det lät ju väldigt bra tyckte jag. Det var bara ett litet problem. Det är en tjej som inte har blivit intervjuad ännu och hon kommer inte förrän på fredag förmiddag. Han ville också stämma av att jag verkligen kunde börja jobba på måndag. När vi var klara gick jag in till Evelyn som också ville prata lite. Hon var verkligen bekymrad för att de hade en intervju kvar för hon vill verkligen att jag ska börja där. Så gulligt. Jag berättade också om att jag har en annan intervju imorgon och hon ville att jag skulle ringa om det var så att jag hellre ville ha det jobbet. Det tvivlar jag dock på. Hon berättade att hon inte är religiös, men hon vill göra det rätta och därför är det bäst om den sista intervjun ändå kommer på fredag. Bättre karma så tyckte hon :). Hon avslutade med att säga att hoppas vi skulle ses på måndag. Jag måste ju säga att det känns förbannat positivt även om jag inte riktigt vågar ta ut det till 100%. Om nu jobbet blir mitt så kommer jag jobba i en vecka innan jag tar två veckors semester. En vecka räcker väl innan man tar semester va? Man vill ju inte springa rakt in i väggen så här efter ca tre månaders ledighet. Den enda som är lite negativt är att Åsa och jag hade velat vara ledig första veckan Poppe kommer. Men de vill att jag börjar på en gång och då får faktiskt Åsa och Poppe klara sig själva på dagtid den veckan. Mina arbetstider skulle i sådana fall bli 08.00-16.30 måndag till fredag. Perfekt! På fredag eftermiddag hör de av sig igen. Smånervigt tycker jag.

Sedan hoppade jag på bussen och åkte hem igen.
 IMG_4383

Jag har en liten svaghet när det kommer till Cookies & Creamglass. Det är nog det godaste som finns. Jag har inte provat alla märken i Sydney ännu, men om jag skulle få jobbet på fredag måste jag ju vara förberedd. Får jag inte jobbet så kommer jag VERKLIGEN behöva den. Det har man ju sett i amerikanska filmer om folk som tröstäter glass direkt ur paketet. Det ska tydligen hjälpa.
 IMG_4384

Imorgon klockan 10.00 ska jag på intervju till ett företag som pysslar med carshare. Jag vet inte hur jag ska översätta det, men som jag har fått för mig så är det flera, i t.ex. ett hyreshus som går ihop och delar på en bil. Inte köper utan bara lånar. Där skulle jag jobba som claims co-ordinator. Jag skulle bland annat utreda skador, se till att de får en snabb service på de bilar som är skadade, hålla ordning i databasen och en hel del saker till. Det låter ju också ganska kul. Det känns konstigt att ladda upp för någonting dock när man så gärna vill ha ett annat jobb.

Nu är det Lill-lördag och nu är det att börja tillreda fläskfilé med senap och dragonsås. Till det blir det klyftpotatis och en sallad. Stackars Åsa som kanske snart blir av med sin hemmafru.

8 kommentarer:

Mamma sa...

Hugaligen så spännande, Åsa. Så gullig hon var som intervjuade dig. Dom har nog redan bestämt sig låter det som. Får du det inte så lät ju det andra jobbet också kul.
Jag fortsätter väl att hålla tummar då!
Kramar till dig.

Anonym sa...

Jag haller aven tummar och tar denna gang.
Kram Eva

Hans sa...

Det låter ju onekligen som du får jobbet, men jag tycker du är klok som inte tar ut något i förskott. Man har ju inte ordern förrän man har den i handen.
Inte kul för den som kommer efter dig för intervju. Den personen startar verkligen i uppförsbacke utan att veta om det.
Det blir till att krama tummarna igen!

Lotta sa...

Men så roligt för dig att det är dig de vill ha. Hoppas att den andra som ännu inte varit på intervju är apdålig :-)

Åsa är det banne mig inget synd om. Hon har haft det bra så länge nu :-)

Kram på er tjejer

Marie KJ sa...

Har du berättar att du måste vara ledig för att åka hem till Sviden om ett litet tag?

Anna sa...

Den där glassen kommer du inte behöva Åsa, men visst är den god!
Förstår att du ser fram emot telefonsamtalet på fredag så du verkligen kan slappna av.

Vet du vad bilföretaget heter? Vi har två sådana bilar parkerade alldeles i närheten av oss. En heter Go get och den andra heter något med green. Verkar väldigt populära. Såg ni erbjudandet på Spreet eller Cudo häromdagen?

Hoppas att det går bra idag. Håller tummarna igen, känns som jag har något att göra här i sjuklägret iallafall!

Kram

Eckerströmarna sa...

I Enebyberg har all aktivitet avstannat - det går liksom inte att hålla tummarna och tro att man ska kunna göra något annat vettigt samtidigt... Go girl, the job is yours!

Gun sa...

Jag har sett samma film som dig, OCH testat glasstricket. Funkar sa dar....Men men testa du med, jag har ju aldrig provat med kakglass :)
Vi har det toppen och svettas. Emma ville inte smorja sig igar, vi skulle ju bara ligga i skuggan..... Ja ja det far bli nr 30 pa henne idag.
Spannande med intejun, hoppas du far det jobbet. Och du gor sa ratt som tar semester efter en vecka :) Du ar ju sa van att vara hemma vid sa akta dig for vaggen :)
Kram till er bada och snart kan man saga er alla :)