maj 17, 2011

Äntligen ett skåp till köket

Tisdag

Redan igår kväll fick jag reda på att IKEA-varorna skulle komma någon gång mellan 14.00-17.00. Jag hade ju hoppats på att de skulle komma redan på morgonen, men det här blev också en bra lösning. Eftersom man blir ganska låst när man ska sitta och vänta på en leverans fick jag passa på att slinka ut på förmiddagen. Efter att ha sökt lite jobb slank jag ner i gymmet i en halvtimme och sedan var det dags för matshopping på Coles. Ost är billigt här. En halvkilos cheddar kostar 27 svenska kronor. God är den också. Det står ju till och med på osten, Tasty.

IMG_4315

Jag tror färsk kyckling också är ganska billig. 64 kronor för 4 stycken stora fileér. Och då säger Anna att man an få ännu billigare hos slaktaren. Men jag är lat och köper allt på Coles.

 IMG_4316

Vid halv tre kom möblerna och klockan tre kunde jag börja slita upp kartong nummer ett. Jag tyckte det var bäst att börja med vitrinskåpet. Det var jättemånga delar.

Idag har jag varit på gränsen till kriminell. Jag har tagit emot varorna genom porten (istället för garaget som man ska tydligen), och jag har hängt tvätt på balkongen. Living on the edge…
 IMG_4317

Jag skruvade och skruvade. Jag hann inte ens göra någon middag idag så Åsa gick förbi sushistället på vägen hem från jobbet.
 IMG_4318

Så här blev det. Vi vill inte ställa in några saker ännu då skåpet egentligen ska fästat på väggen. Vi får inte borra i våra väggar och då kan man ju tycka att det är svårt att fästa det vid väggen. Vi fick tips av Holmisarna att man köper jättestarka kardborreband som man kan fästa allt vid väggen. Skåpet bli nämligen lite vingligt annars med heltäckningsmattan under. Imorgon fixar vi det. 

IMG_4320

Imorgon har jag hela Pontus rum kvar att skruva ihop.
Får se hur långt jag hinner…

3 kommentarer:

mamma sa...

Oh, så roligt att inreda, det är min grej det! Hoppas få se skåpet från framsidan sen.
Kram

Lotta sa...

Vilken tur för Åsa och Poppe att det finns en hemmafru därhemma. En händig sådan.

Kramkram

anna sa...

Jättefint!! Vad kul att du fick upp skåpet igår. Måste ju kännas urkul att kunna få göra om i alla skåpen i köket.

Vi har ju turen att ha en kycklingshop i Eastgate där det är riktigt billigt men det skiljer ett par dollar per kg även hos slaktaren och delin hos oss.

Lycka till med Pontus rum idag! Jag har inte skruvat upp alla stolar, har två kvar men det kommer nog inte hända idag heller. Ryggen är helt av :-(


Kram