maj 11, 2011

Mosig

Onsdag

Klockan 10.00 hade jag bestämt en träff med bästa svägerskan i Bondi Junction. Det tar ungefär lika lång tid att ta bussen dit som att gå så jag gick dit genom Centennial Park. 09.15 gick jag utanför porten och hem kom jag 14.15. Totalt blev det en femtimmarspromenad. Minus en bussresa på ca 20 minuter. Då tycker jag faktiskt inte att man behöver gå till gymmet på eftermiddagen.

Jag lånade kartan nedan från internet, men vi bor till vänster om den gröna pricken vid Bondi Junction. Ungefär där det står Moore Park fast på andra sidan gatan där det står Dowling Street. South Dowling Street är den gatan vi ser om vi tittar åt höger från vår balkong. Man kan se hela promenaden på den här kartan faktiskt.

sydney-map-watson-bay-oxford

I Bondi Junction mötte jag upp Anna som tyckte det var lite väl vintrigt och hade klätt sig i långfillingar :) Sedan gick vi i rask takt mot norra Bondi Beach.

IMG_4216

Kul att gå på vägar man aldrig har gått förut.

 IMG_4218

Här hade vi gått en bra bit och vi har Bondi Beach nedanför oss.

IMG_4220

Det var svårt att klä sig idag. Jag hade en pikétröja och en vindjacka. Utan jackan blev det lite väl kallt på armarna och med jackan blev det för varmt…I-landsproblem tror jag.

 IMG_4224

Bor man här har man en ganska fin utsikt.

 IMG_4228

På sköna bänkar fick det bli lite medhavd lunch. Här ser ni då Anna Långkalsong. Men nu när jag ser bänken undrar jag om det verkligen var där vi åt lunchen. Det känns som om bänken är åt fel håll. Det var nog en annan bänk vi åt vid. Men det är i alla fall rätt svägerska.

 IMG_4229

Otroligt vackert.

IMG_4230

Man får alltid extra mycket friskluft när man går vid havet. I alla fall känns det så.

  IMG_4233

Anna guidar. Skönt att bara kunna sätta sig i baksätet och följa med.

 IMG_4234

Anna tycker att det här ser lite grekiskt ut och jag kan bara hålla med. Kanske finns det en liten grekisk taverna där nere…

 IMG_4235

Colt hur träden har lagt sig efter all blåst. De är liksom byggda så där.

 IMG_4236

Djungel

 IMG_4237

Det känns som den här bilden lika gärna skulle kunna vara tagen i Skottland eller på Irland.

 IMG_4240

Fyrar är alltid vackra.

 IMG_4242

Kaktusar är också fina men kan göra ont.

 IMG_4243

Nästan framme vid slutet.

 IMG_4244

Från udden tog vi bussen tillbaka. Jag hade inte en aning om vi gått i så många timmar. Man har inte direkt koll när man går och babblar hela tiden. När vi satt på bussen på väg tillbaka kände vi oss så där härligt mosiga och väderbitna. Jättetack Anna för att du visade mig denna fina promenad.
 IMG_4245

Nu är det bara två sleeps (som man säger här nere) kvar till min älskade fru kommer hem. Det ser jag fram emot.

4 kommentarer:

Anna sa...

Ja, jisses så mosig man är. Kommer sova gott inatt tror jag, om nu alla kan låta bli att hosta.

Tack snälla för en dag med guldkant!

Kram

Birgitta sa...

Vilken promenad ni gick. Otroligt vackert. Det är alltid roligare att gå om man har sällskap. Svägerskor är bra att ha. Känns det ensamt utan Åsa?

Marie KJ sa...

Såg ni Shirley Wallentin sitta där och sippa på ett glas rosévin? Långkallsonger och +10, man förstår att det var länge sedan Anna var i Sverige :)

mammaxtre sa...

Långkalsonger, hahaha. 10 + här hemma och vi klär av oss :-)

Kram