maj 04, 2011

In i dimman

Tisdag kväll

Jag vet inte vad som har hänt med hyresgästerna i vårt kvarter. De har fått värsta träningsnojan tror jag. Det är synd för det blir så mycket folk i gymmet då, men oftast finns det något redskap ledigt. Igår fanns det bara några konstiga typ av cyklar lediga så de fick det bli. De såg inte ens särskilt jobbiga ut. Fel, fel fel! När jag var färdig var mina kläder så det gick att vrida ur dem och det var jättejobbigt för både flåset och benmusklerna. Hela 11.22 kilometer kom jag dock. Fast jag var ju kvar i gymmet. Jag inbillar mig att Herr Dumstrut i gymmet kände sig lite hotad för när vi var klara stod säkerhetsgubbarna där med honom. Man ska aldrig underskatta en kvinna med PMS. Så här såg maskinen ut. Det är varken jag eller Åsa på fotot utan bilden lånade jag på internet.

kondpark2

Onsdag

Det blir tydligen lite fuktigt på hösten/vintern i Sydney. Så här ser det ut på fönstren på morgonen.

IMG_4043

Idag har jag tvättat handdukar och eftersom det tar ganska lång tid för de att torka slängde jag in de i torktumlaren. Jag tror nu att tvättrummets ventilation går in i de båda badrummen för det såg ut som Slaget vid Lützen i de både badrummen

IMG_4044

Det fick bli en sväng till Centennial idag också. Här hänger en kille i ett träd med en motorsåg. Det är ett jobb jag inte sökt.

 IMG_4045

De här fåglarna är vanliga och de hade jag inte med förra gången. Det är små punkarduvor. Eller de heter Crested Pigeon på engelska.

 IMG_4046  IMG_4049

Jag hittade en ny pytteliten sväng runt en lekpark som jag också gick. Den var full av färgglada papegojor, men de sitter antingen högt upp i träd eller flyger tok-snabbt så det blir aldrig några bra foton.
 IMG_4051 IMG_4053

Nästan hemma. Coles till vänster och systembolaget och apoteket till höger. Vi bor rakt fram till vänster. I 605:an.

 IMG_4054

Vi har insett att jag faktiskt åker till Sverige om en månad och om sex veckor kommer jag och Pontus tillbaka. Det är ju lite tomt i hans rum så jag har planerat lite hur det skulle kunna bli där. De vita kuverten på golvet är sängstolpar och tvättstället är en tv-bänk. De blir nog bra.

 IMG_4055

På tavlan på golvet bredvid sängen står det nattduksbord.

 IMG_4056

Pontus får en dubbelsäng. Det låter ju kanske lite tokigt men storlekarna är inte som i Sverige. Minst i sängstorlekarna är en Singel på ca 100 cm, vilket är ganska logiskt. Sedan kommer Double Bed som 140 cm bred, sedan kommer vår Queen som är 160 cm och slutligen kungen som är 180 cm. Typ.
 IMG_4057

5 kommentarer:

Maribella sa...

Hej.
Jag har en kompis som undrar över var ni hittade lägenheterna i Valencia (både den vi skulle bott i och den vi bodde i)?

Hälsningar Maribel

maribel@hotmail.com

Maribella sa...

Glömde ett W...

maribelw@hotmail.com

Marie KJ sa...

Var det någon typ av roddmaskin?
Arborist heter de som jobbar med beskära träd. Inget jobb för en höjdrädd klumpeduns som mig.
Vad roligt att du snart kommer hem, vi åker till Thailand om 6 dagar :o)

anna sa...

Oj så immigt det blir. Jag brukar sätta på torktumlaren när jag går hemifrån så jag kan ha dörren öppen till tvättstugan, då verkar tumlaren jobba mera effektivt men också så slipper man blöta väggar i tvättstugan.

Vad bra det går för er med träningen. Den är jobbig den där cykeln, jättebra att göra olika former av träning.
Jag ska snart iväg på boxningen, känns lite spännande.

Där du fotade i parken, dvs rundan runt lekparken. Det är där de ska springa cross country tävlingarna imorgon, så kommer du till parken imorgon får du gärna komma och heja på dem. De är där mellan 10-2 men jag är inte hundra vilken exakt tid de ska springa. Ska kolla det idag.

Kram

Anonym sa...

Hej på er!
Tänk vad mycket roligt man kan hitta när man googlar på "myom" *haha*. Ni har en fantastiskt rolig (jag har skrattat högt flera gånger) och trevlig blogg. Och vilka häftiga teckningar du gör lillÅsa.
Ha det så bra i Australien!
Många kramar från en Siv i Västerås.