maj 18, 2011

En dålig skruvardag

Onsdag

Man kan ju inte bara hoppa över hemmafru sysslorna för att man fått en möbelleverans. Tvätten stryker ju inte sig själv liksom. Jag hann med att söka några jobb och besöka gymmet också innan det var dags att sätta igång med skruvandet.

IMG_4322Idag gick det verkligen inte bra. Jag hade i stort sätt inga problem med de andra möblerna när de skulle sättas ihop och det är mycket möbler jag skruvat nu. I det här lilla skrivbordet har jag i stort sett skruvat allt fel och fått skruva om minst en gång, men nu står fanskapet där.
 IMG_4325

Efter att ha vikt tvätt och röjt undan de övriga kartongerna stod jag och funderade om jag skulle hinna med att skruva ihop Poppes säng. Jag chansade och började.

Det här som ser ut som en sängkarm var från början sex olika delar. Med en massa skruvar och plugg är det nu en del. Det tror man ju ska vara bra. Precis här insåg jag att jag har satt plankan till höger och vänster upp och ner, vilket betyder att 1½ timmes jobb är helt i onödan. Dessutom lär det ju ta en minst en timme att få isär skiten igen.

IMG_4323

Ryggen värker och händerna ömmar från allt skruvande så nu skiter jag i allt vad skruvande heter och tar mig en öl istället.

7 kommentarer:

Mamma sa...

Gjorde du alldeles rätt i. Man kan verkligen bli alldeles galen på Ikea skruvandet ibland
Kram

Den bortskämda frun sa...

Min duktiga duktiga lilla fru. Njut av ölen så njuter vi snart av lill-lördag

Helene sa...

När öl smakar som bäst :-)

Gun sa...

puss

Magnus sa...

Aj, jag kan se här vad som gick snett. När man skruvar möbler, snickrar eller arbetar i trädgården tar man en pilsner under tiden och inte efter! Det ger tid till reflektion och kontemplation under arbetet... Större förutsättningar att få ihop det... Pröva det nästa gång Åsa, om inte annat blir det mycket roligare att jobba...

Marie KJ sa...

Fatta vilken ingenjörskonst att först designa en möbel och sen komma på hur man ska kunna få in den i ett platt paket och skriva en manual så någon annan förstår hur nån ska skruva i hop den. Magnus är grym på det! Fast det är nog du med eftersom du övat så mycket :)

anna sa...

Aj vilken skitdag. Hoppas att det går bättre idag. Kanske ska du inte chansa och ta en öl redan nu, då går nog allt mycket bättre.
Var rädd om ryggen. Min är värre idag och jag kallsvettas av värken, inte alls roligt.
Kram