maj 14, 2011

En hel dag försvann

Fredag

Det är något riktigt knasigt med blogger just nu. Hela min gårdag har försvunnit. Åsa som är tekniskt ansvarig kommer inte hem förrän senare ikväll och hon kanske kan hitta gårdagens inlägg om träd. Min syster Marie har också blogger och hennes gårdag har också försvunnit.

Här på Broome Street har det inte hänt mycket spännande idag inte. Jag knatade till gymmet efter frukosten och idag tänkte jag använda motionscykeln. Jag tycks dock helt ha tappat mina lårmuskler för efter sex minuter höll jag på att ramla av cykeln, så det fick det bli en springtur på bandet istället. Sedan har jag storstädat och tvättat och handlat och varit allmänt huslig. Vårt kök är ju väldigt litet.

IMG_4272

Om jag står på tå når jag precis upp till nedersta hyllan. Hur i helskotta har de tänkt. Det bor ca 75% asiater i vårt område och de är samtliga kortare eller lika långa som mig. Alltså når ingen upp till de få skåp som finns. Det känns så där halvtråkigt att inte kunna köpa på sig mer än 6 dricksglas för att det inte finns någonstans att ha dem. Nästa vecka när vi ska köpa inredningen till Poppes rum ska vi även köpa ett vitrinskåp. Det blir kul.
 IMG_4273

Efter lite handling av mat, vin och blommor ska jag strax släng ihop en chili con carne. Det är inte så roligt att laga mat till sig själv, men man måste ju äta.

IMG_4274Efter middagen åker jag ut till flygplatsen och sätter mig i baren på inrikesterminalen och bläddrar i den här tjocka tidningen som jag idag kostade på mig, medans jag väntar på min fru. Mysigt.

2716020511_australian-womens-weekly_L

PS Nu fungerar äntligen blogger igen så här kommer gårdagens inlägg nu istället. Senare idag bloggar Åsa om sin vecka i Brisbane.

2 kommentarer:

Marie KJ sa...

Ett kök för Oskar kanske (men absolut inte Lilla Nina) Du handlar mat, blommor och vin efter du städat. Toppar det med en kvinnotidning. Nu kan du mig snart ställa upp i housewife VM :)
Kram på er båda och tack för att vi får bo i ert paradis. Idag ytterligare en dag med sol från klarblå himmel. Vi ämnar åka på moppetur till Old town!

anna sa...

Konstigt med köksskåpen, synd att ni inte kan utnyttja köket till fullo. Kommer ju bli toppen med ett vitrinskåp nästa vecka.

Kram