maj 23, 2011

Askmolnshelvete

Måndag

Nu börjar jag tröttna på Island och dess vulkaner. Jag har ju en del flygande fram över som jag inte vill att det där hemska molnet ska sätta stopp för. Om två veckor är det ju faktiskt meningen att jag ska vara i Sverige. Nä nu får någon ta och lägga ett lock över Island. Eller sätta en propp i den där svåruttalade vulkanen.

ipad-art-wide-pg10-iceland-420x0

Jag hittade perfekta tassar att sätta på frambenen på vitrinskåpet så nu står det upp så fint och rakt. Mycket uppskattat skåp.

IMG_4362

Idag har jag sökt 11 nya jobb. Jag har nu sökt ca ett 80-tal jobb med fruktansvärt lite resultat. Skitirriterande. Eftersom jag fastnade framför datorn och sökte en massa jobb kom jag därför inte ut på någon förmiddagspromenad idag utan det fick bli en eftermiddagspromenad istället. Trodde jag. Jag hann inte längre än till Coles då telefonen ringde och det var varken Åsa eller Anna. Det är bara de två som ringt till min Australientelefon innan. Det var en kvinna som undrade om jag var Asa och det var det ju. Hon undrade om jag var intresserad av att komma på en intervju imorgon! Jobbet låter nästan lite för bra för att vara sant. Just nu känner jag att skit samma om jag inte får jobbet, men det vore ju förstås förbannat trevligt, men det händer i alla fall något. Mina ansökningar kommer fram. Titeln på svenska borde bli service samordnare eller som det heter på engelska Service Co-ordinator. Imorgon ska jag till Balmain klockan 11.00, så för er som vaknar till vid 03.00 svensk tid inatt kan väl hålla alla tummar ni har. Skulle vara jättegulligt. Jag behöver det.

7 kommentarer:

Mamma sa...

Jag ska fan sätta klockan och hålla tummarna så dom blir blå,så det så.
Så fint skåpet blev. Fick du tag på trä eller plastkilar att sätta under? Åskmolnet har nog lagt sig innan dess och du kanske inte flyger däröver heller. Vägrar att tro att det skulle fördröja din hemresa.

Helene sa...

Ahhhhhhhhhhhh! Hur gick det???

Anonym sa...

Men fy bubblan vad spannande!!!!! Jag haller bade tummar och tar, sa det sa!

Kram /Eva

Lotta sa...

Jag håller tummarn. Hoppas, hoppas det ska gå bra.

Kram

Marie KJ sa...

Å, så spännande! Jag sitter på planet och håller självklart både mina och mannens tummar :)

Eckerströmarna sa...

Hela Enebyberg håller också tummarna... i alla fall fem av oss! ;-)

Anna sa...

Men Åsa! Vilka underbara nyheter att vakna upp till! Vi håller alla tummar och tår här idag.
Om du kommer ihåg kan du väl txta mig när du är klar så jag vet hur det kändes?

Skåpet blev jättefint. Snyggt med alla skålarna i olika skålarna längst upp.

Lycka till. Stor kram