maj 03, 2011

Handduksincidenten

Måndag kväll

Jävlar vad arga vi Åsor blev igår kväll. När vi var i gymmet kom gymgubben (han är nog yngre än mig men han är en gubbjävel) fram till Åsa och sa att hon inte fick träna utan handduk. Det kan vi helt köpa då man blir ganska svettig och behöver både torka sig i pannan och redskapen efteråt. Men saken är att vi står bredvid varandra och använder samma handduk. Det är inte okej. Man MÅSTE ha en varsin handduk. Åsa förklarade tydligt att vi använder samma (och handduken är så pass stor att den hänger över på bådas sidor på redskapen.) Han förklarade att det är regler som finns och måste följas utan att kunna ge svar några utav Åsas enkla frågor. Jag kände faktiskt att jag ville ge han en rejäl jävla örfil för han var så där nonchalant dryg. Vi fick alltså inte fortsätta träna båda två förrän vi hade två stycken handdukar. Jag blev så arg att jag inte ville vara under samma tak som den idioten så jag gick hem. När jag passerade honom fräste jag bara – Ridickjelös! Nu funderar jag på att börja virka ihop en voodoo-docka. Men jag kan inte virka. Minuspoäng till hemmafrun.

Tisdag

Jag hade nog inte riktigt fått ut mina aggressioner för jag började morgonen i simbassängen. Jag trodde jag skulle bli ensam där en vardagsmorgon, men jag har aldrig sett så mycket folk där. Simglasögonen funkade alldeles utmärkt och jag simmade som en gudinna. Eller kanske inte om man jämför med alla de andra som krålar fortare än racerbilar i bassängen. Jag kan bara bröstsim så jag fortsätter med det. Det krävs också en viss teknik för att simma rätt med simglasögon och jag har nog inte riktigt fått in den ännu. När jag klev upp efter 30 minuter var jag helt vimmelkantig. Antingen av utmattning eller av syrebrist på grund av att jag inte har helt rätt teknik ännu.

Idag har jag suttit och googlat på försäkringar. De kan ju vara bra ha. Vilken djungel. Jag får fortsätta imorgon för jag kom inte fram till någonting klokt alls.

Det blev en sväng till Asienaffären för att köpa något att spajsa upp woken med ikväll.

IMG_4035

Mitt mellan Asienaffären och lägenheten ligger gymet och bassängen.

 IMG_4037

Till höger gymmet där Idioten med stort I jobbar . Till hans försvar så måste han ju ha världens tråkigaste jobb. Sitta på en stol och titta på folk som tränar hela dagarna. Han ser inte ens ut att vara typen som tränar själv.

 IMG_4038

Till vänster simbassängen där jag simmade som en gudinna imorse.

 IMG_4039

Nu på eftermiddagen har jag löst problemet med handuken. Jag klippte sönder den. Jag tror att vi ska hålla ihop den så att det bara ser ut som en handduk och när han kommer fram och ska vara dryg så delar jag bara på dem och skriker – IN YOUR FACE!!! Jag är inte mognare än så och dessutom har jag PMS.

   IMG_4042

7 kommentarer:

Anna sa...

Han var säkert bara avundsjuk på era snygga vältränade kroppar eller så har han också PMS.
Vilken surkart och väldigt unaustralian.

Kul att glasögonen fungerade bättre, tekniken kommer ju mera du tränar. Annars kanske Eric kan coacha dig.

Kram

Birgitta sa...

Jag förstår att Du kan bli så tok-arg på en sådan fyrkantig person.
Hoppas att ilskan har gått över efter simningen.
Själv är jag så glad och lättad över att Tessan slapp blir opererad.

Maribella sa...

Haha, snart gnäller han väl på att ni pratar och så med förhög stämma...
Surgubbar finns det gott om!

Kram Maribel

Mamma sa...

Bra Åsa.
På´n bara. Drygpelle. Han har säkert en fru som bestämmer allt hemma.
Kram

Marie KJ sa...

Låter ändå som om du fick lite energi av surpellen/ilskan. Som jag brukar säga, det finns alltid 2 sidor av en sak :o)

mammaxtre sa...

Herregud vilken stackare tänker jag om den stackars gym"vakten". Vad roligt det vore om du sydde på kardborreband på handuken. Lite busigt :-)

Karmkram

Helene sa...

Faen Åsorna, ni skulle bett om en sax på plats - snacka om "in your face" /Helene