maj 21, 2011

Tänk att vi bor här nu…

Åsa skriver om jobbveckan

Det här var ju första veckan på nya tjänsten. När jag kom i måndags sa Diyana direkt att hon hade saknat mig när jag var i Brisbane och det är ju alltid roligt att höra.

Jag slängdes rätt in i hetluften och fick uppdraget att hitta folk som vill arbeta nattetid med att jobba i ett datacenter med att installera switchar och ställa servrar i rack. Jag intervjuade tre kandidater, två från Kina och en från Indien. Alla tre var egentligen alldeles för kvalificerade för tjänsten men de är också alla tre nyinflyttade till Australien och då får man ju vara beredd att jobba sig uppåt. Två av dem fick en varsin tjänst! Otroligt roligt att få bidra till en sådan förändring i någons liv och möta den tacksamheten. Sen jag började på företaget har jag ju jobbat med att förmedla uppdrag till väldigt erfarna projektledare med höga lönekrav där ett nytt jobb bara är ett nytt jobb.
Det är roligt att jobba med en mix av olika tjänster då man får chansen att träffa väldigt mycket olika typer av människor i olika faser i deras liv.

Företagsnamnet Manpower förknippas, här i Australien, inte bara med rekrytering har jag fått lära mig. Det finns också en grupp manliga strippor som går under samma namn. Detta leder tydligen till en del missförstånd när säljarna ringer till företag för att berätta om våra tjänster :)

webposter2

Igår kväll njöt vi av fredagsmys och var båda två nästan lite chockade över att veckan har gått så fort. Frun har skruvat möbler så att svetten har lackat och jag har satt mig in i min nya roll och tiden har fullkomligt rusat fram.

Lördag

Känslan av att vakna klockan 08.00 och vara utsövd är obetalbar. Att sen få vakna upp bredvid den man är tokkär i gör ju inte saken sämre.

Efter en mumsig frukost drog vi en sväng till gymmet för att springa på bandet. Lite pyssel här hemma och sen tog vi en promenad till Surry Hills i det underbar vädret.

IMG_4344

Vi passerade en annorlunda kyrka.
 IMG_4345

Stämningen i Surry Hills går inte riktigt att förklara. Det är så fint och alla känns så jävla sympatiska. Ursäkta språket.
 IMG_4346

Små tvärgator.
 IMG_4347

Höstlöven i kombination med 22 graders värme och sol är helt oslagbart. Vi har gått omkring idag och njutit och mumlat "Tänk att vi bor här" gång på gång. Jag tror att vi nog är liiiiite tröga som inte fattat det än efter dryga två månader i landet…
 IMG_4348

Favvostället Clock Bar fick lite av våra pengar också. Vi satt på balkongen och det var nästan lite för varmt i solen så Lill-Åsa fick byta plats efter en stund för att inte rinna bort. 

photo (3)

Lill-Åsa ligger nu på spikmattan medan jag bloggar. Snart blir det matlagning och mera mys.

Ha en mysig lördag!

5 kommentarer:

Hans sa...

Ha en fortsatt trevlig helg ni också!

Mamma/sväris sa...

Det låter helt underbart. Här är nu försommaren som vackrast, tror jag. Det känns som om allting blommar just nu. Doften avv hägg och syren är tung. Idag glömde jag ta på mig ytterkläder. Bara en klänning och capribyxa. Härligt.
15 dagar kvar:-)Och jag förstår (om det är möjligt) att Åsa E längtar och också räknar dagar
Kramar till er båda

Marie KJ sa...

Kanske ni kan starta ett samarbete med det där andra Manpower :) Fränt om man tror man hyrt en datakille som kommer en strippkille, ännu roligare vice versa!

Lotta sa...

Tok Åsa, jag tycker att det är så coolt att du "bara" börjar på ett nytt jobb, i ett annat land och äger. Så roligt. Blir stolt över dig faktiskt. Över dig också Lill Åsa, som är händig som få.

Ha det toppenbra tjejer.

Kramkram

anna sa...

Åh vad härligt att första veckan med nya tjänsten känns bra, måste kännas väldigt roligt att möta lite olika typer av människor! Härligt.

Har ni sett att många kyrkor gjorts om till läckra bostäder? Vi har en hel del i vårat område, en som faktiskt har pool inne i kyrkan. Otroligt läckert.

Om ni tycker att ni är tröga, undra hur tröga Micke och jag är;-)
Nej, dags att kasta oss ner till Centennial för de sista timmarna av Relay. Ha en fin dag. Puss