juni 01, 2011

Bubbligt på jobbet

Onsdag och Lill-Åsa skriver

Tyvärr kommer jag nog inte vara lika flitig på att blogga framöver. Men jag tänkte försöka dagligen tills jag kommer till Sverige i alla fall. Allt händer den här veckan. Jag började jobba (och det är tok-mycket nya saker att lära sig), jag fyller 40 imorgon och sedan åker jag till Sverige på söndag.

På jobbet är vi ju 5 tjejer som sitter som co-ordinators. Hon som började sist (för två månader sedan), gör tydligen inte ett speciellt bra jobb och idag blev hon inkallad till bossen på samtal. Jag hörde sedan Evelyn säga att vi får se om vi kan behålla henne. Gulp. Jag hoppas att jag gör ett bättre jobb när jag jobbat i två månader.

När jag skulle gå hem idag berättade jag att jag fyller år imorgon och två sekunder senare hörde jag en skumpa-kork smälla till. Jag trodde de missuppfattade min födelsedag så jag sa återigen att det inte var förrän imorgon. Det hade de förstått men det tyckte det var ett utmärkt tillfälle för att få dricka skumpa två dagar på raken. Jag hade ju tänkt träna när jag kom hem men nu tar jag seden dit jag kommer :) 
Så ett glas bubbligt fick det bli och träna kan jag ju göra någon annan gång.

5 kommentarer:

Din ömma moder sa...

Så roligt, Åsa. Ska berätta för min chef om bubblet. Så får vi
se:-) Du kommer att vara oersättlig när du väl kommer in i jobbet.Sicken vecka, Åsa. Idag för 40 år dedan den 1 juni lades jag in här, där jag nu jobbar och fick veta att bebisen i magen var för liten så de ville vänta lite med att sätta igång mig. Men då satte jag ner foten och sa, att nu så får det vara bra. I natt den 2 juni 00,25 föddes du här på huset (kan se fönstren härifrån där jag sitter). 4200g stor. Du såg ut som en liten boxare, svullen och rund men söt. Älskade unge vad långt bort du är just nu. Men snart så!
Jättekraaamar

Anonym sa...

Din mammas inlagg fick mina ogon att taras (-: Kram Eva

Marie KJ sa...

Fram för mer Champagne på jobbet!!

Anna sa...

Du har verkligen hamnat på rätt arbetsplats Åsa. Skumpa så fort man nämner sin födelsedag.

Ha en riktigt fin födelsedag Åsa!

Stor kram

mammaxtre sa...

Happy Birthday vännen!

Tänk så annorlunda med bubbel på jobbet. Det kommer jag aldrig att få uppleva :-)

Ha en toppenfin dag.

Kram till er båda