juni 03, 2011

Äntligen semester :)

Torsdag

Vi valde att gå till den otroligt mysiga italienska restaurangen i Surry Hills, som vi passerat ett antal gånger. Hur mysig som helst var den och verkligen jätteitaliensk. Så här glad och harmonisk är man när man fyller 40 år.

IMG_4463

Vi valde faktiskt inte ett italiensk vin för de var så pass mycket dyrare än de australiensiska. Italienska viner kan man ju dricka när man är i Europa liksom. 
 IMG_4465

Här sitter min fru och tack och lov sjöng hon inte för mig.

 IMG_4466

Vi är kära i varandra faktiskt.
 IMG_4468

Efter maten ville de bjuda på en Limoncello och det kunde man ju inte tacka nej till. Jag trodde inte jag tyckte om det men det var gott.
 IMG_4469

Efter maten gick vi förbi på Cleveland för en sängfösare.
 IMG_4471

Sedan var vi kanske lite tråkiga och gick hem och tittade på Desperate housewives men det var så mysigt så.

Fredag

Då receptionen var stäng igår kväll när vi kom hem gick jag dit innan jobbet imorse istället. Jag var så nyfiken på vem blommorna var ifrån. Violet önskade mig en Happy Birthday och så fick jag äntligen mina blommor. Den otroligt fina buketten var från Åsas pappa och fru Birgitta och den blev väldigt uppskattad. Helt enormt stor bukett. Knappt så den får plats på fotot. Tusen tack gulliga ni!

IMG_4487

Fredag

Imorse sken äntligen solen igen. Dessutom hade jag ju fått blommor på morgonen så det kändes som min dag igen. Det tycker jag är kul. Här går jag i Balmain och är nästan framme vid jobbet.

IMG_4472

Jag är sannerligen inte skapad för att sitta bredvid och titta på när någon jobbar. Fy fan vad tråkigt det är. Måtte jag få börja jobba på riktigt snart. På lunchen (som intas väldigt sent på jobbet, typ 13.30) så gick jag ut för lite friskt luft. Det är faktiskt väldigt skitvackert i Balmain.
 IMG_4475

Jag kan erkänna att jag inte riktigt kan Sydneys geografi så jag har ingen aning om vad ni ser framför er. En vacker dag kan jag nog säkert svara på det också. På jobbet har alla co-ordinators ett varsitt geografiskt område. Hade jag varit Kathlyn så hade det inte varit så svårt för hon har allt mellan Bondi Junction och hit till Waterloo och lite till. Vi har ett väldigt stort område och mitt område är typ åt IKEA hållet. Jag kan inte det området ännu, men jag kommer nog bli förbannat bra på det om ett tag.
  IMG_4477

De andra tjejerna hinner oftast inte ut på lunch, men jag gör ju ändå inget så jag tar lunch helt enkelt.
 IMG_4479

 IMG_4480

När klockan var 16.30 önskade alla mig en trevlig semester och så avslutade Evelyn med att säga att jag kan börja klockan 09.00 hela veckan när jag kommer tillbaka. Det tyckte jag lät mycket bra och så gick jag. Äntligen semester :)

IMG_4482

Solen lyste så där otroligt vackert när jag gick hem från jobbet. man blir pirrig i hela kroppen av sånt ljus.

 IMG_4484

När jag kom hem hade jag fått ett sådant fint kort från Holmströmarna. Det är min pingvinfamilj. Tack finisar.

 IMG_4485

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilka blommor! Otroligt gulligt av dem!!

Vilken mysig födelsedagsmiddag. Ni bor ju verkligen mysigt till som har så många charmiga restauranger att välja bland.

Synd att inte kortet kom fram i tid men nu fick du ju uppvaktning i två dagar i rad, dessutom fortsätter ju festen imorgon!

Vi hörs imorgon när vi sett hur vädret utvecklar sig. Det står chance of showers from midday.
Ha en fin kväll. Stor puss o kram

Mamma sa...

Det är mycket som händer nu i ditt liv Åsa. Det sägs ju att livet börjar vid 40! Så nu vet du!. Uffe hälsar och grattar dig på 25 års dagen. Han påstod att det är 25 år sedan som ni sågs första gången.
Så lik din far du är på första kortet, Åsa. Och du och frun ser lika förälskade ut fortfarande. Känns jättemysigt. Ha det nu så mysigt. Och hoppas på sol i morgon och trevlig picnick. Jag försöker Skypa dig i morgon bitti från Marie. Annars hörs vi vid din sista mellanlandning, som var, var någonstans?
Kramar och välkommen hem