juni 12, 2011

Massor av underhållning

Lördag

Jag gav mig ut på en powerwalk efter frukost men en bit in i parken kände jag plötsligt för att börja springa. Det kändes underbart och jag sprang sen hela vägen hem.

Lite hemmapyssel och sen tog jag bussen till Bondi Junction. Där bjöds det på smarrig fruktig drink och jag fick bästa utsiktsplatsen vid köksbordet.
Hela familjen samlade på ett foto.

photo (22)

Anna hade lagat en en indisk gryta med drag i. Till det åt vi ris och nan-bröd. Så mumsigt att doppa det goda brödet i den starka såsen. Mmmm.

Till efterrätt bjöds det på hemmagjord glass. Ett konstverk, eller hur?

photo (26)

Jag blev sen presenterad för Tildas nallar. Blueberry ska visst få följa med på vår weekendresa till Kiama om två veckor.
  photo (24)

Eric tog fram gitarren och rev av ett par låtar. Ledmotivet till Bondfilmerna, Smoke on the water och många fler ingick i hans repertoar.

photo (23)

Vår egen gummiunge!
 photo (25)

Hon uppträdde sen med sin coola showdans och det ser så kul ut att kunna dansa så där.
 photo (27)

Vi tog sen bussen in till stan för att titta på en ljusshow på Operahuset.   

photo (29)

På vägen dit stannade vi i Hyde Park och hälsade på några possum. Vi såg ett medelålders par som matade en possum med mandlar och de visade oss att det satt ett helt gäng i just detta träd. Jag ska försöka komma ihåg vilket träd det är så att jag kan visa Poppe och Lill-Åsa när de kommer.

photo (28)

Tyvärr är ju vår kamera med Lill-Åsa i Sverige men jag kan intyga att showen var galet maffig och vacker!

photo (30)  
Massor av färger och kreativa mönster.

Vi gick sen vidare i riktning mot The Rocks och där skulle en kille just skulle uppträda och vi stannade för att titta. Han visade sig både vara duktig och ha en stor portion humor. Vi blev därför kvar under hela showen. Perfekt avslutning på en perfekt dag!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken tokmysig kväll det var gumman! Tack för att du förgyllde vår helg.
Puss

Lill-Åsa sa...

Kanske vi kan hälsa på Possumen nästa helg. Hela Pingvinfamiljen :)