juni 18, 2011

Sverigeresan del 1 av 3

Lill-Åsa skriver

Oj så skönt att vara hemma. Min resa till Sverige har fyllts av väldigt mycket familjemys, sol, vänner, mat, dryck och kanske lite för lite sömn. Det blir supersocialt och ändå hade jag väldigt mycket luft i mitt schema tyckte jag när jag åkte till Sverige. Jag har haft en konstant hemlängtan trots att jag har haft det så bra hela tiden. Delvis är det nog för att jag har saknat min fru så förbannat och delvis för att vi trivs så otroligt bra här i Sydney. Tyvärr får man på en sådan här resa alltid lite dåligt samvete. Man hinner inte riktigt träffa alla lika mycket som man skulle vilja då man ju tyvärr bara är mänsklig. I mitt nästa liv ska jag nog bli Fantomen. Eller Superwoman.

Nu börjar vi från början. Här glider jag iväg med taxin från vår gata, men lite blanka ögon. Jag fick Åsa-abstinens redan här.

IMG_4503

Här satt jag och njöt av en öl och pratade med Åsa i telefonen och tittade på när de fyllde upp flygplanet som jag skulle åka till Bangkok i.
 IMG_4504

I Bangkok bytte jag till nästa flygplan som skulle ta mig hela vägen till Stockholm. Bara ett enda byte på hela resan. Smidigt.

IMG_4505

24 timmar senare klockan 07.00 stod Mamma och Lennart och välkomnade mig på Arlanda. Mamma körde därefter hem mig till Stureby medan hon åkte till jobbet i några timmar. På eftermiddagen kom Gun med barn och barnbarn och så firade vi Sveriges nationaldag i solskenet.

IMG_4506

Många gulliga barnbarn har hon min syster Gun.
 IMG_4507

Erik och Albin.
 IMG_4508

Mamma och Gun.
 IMG_4509

Det här känns väldigt svenskt tycker jag.
 IMG_4510

Otroligt charmiga Ebba. En liten dam med mycket bestämda åsikter.
 IMG_4513

Gun med sitt äldsta barnbarn Lynn. Gun ser inte ut sådär i vanliga fall men hon gör typ pruttljud med munnen. Hon har alltså inte skaffat botox i läpparna.

 IMG_4514

Sedan blev det lite slappartid innan det var dags att sova. Det tog ungefär tre sekunder för mig att somna.
 IMG_4515

2 kommentarer:

Anna sa...

Kul att se bilder från din resa.
Det går ju inte att hinna allt sådana där gånger, vi gjorde ju vårat bästa under våra 3 veckor i Sverige men man hinner ju inte hälften av vad man tänkt sig. Dessutom är det ju semester och då måste man ju hinna ta det lugnt också.

Nu ser vi fram emot imorgon. Eric har frågat efter Pontus hela dagen.
kram

Marie KJ sa...

Ebba kommer att bli något speciellt hon! Otroligt fint språk har hon. Vilken tur du hade med vädret på din resa!