juni 02, 2011

Lill-Åsa fyller 40

Torsdag 2 juni

Jag älskar att fylla år. Fast jag fyller 40 år tycker jag att det är barnsligt kul. Jag har inte heller haft någon 40-årskris och jag tror aldrig jag kommer att få någon sådan heller. Tänk så mycket roligt man har fått uppleva under sina 40 år.

Imorse blev det presentutdelning vid frukosten. Här har jag fått en jättefin väska av min fru. Jag fick också ett par supersnygga flip-flops. Mamma tyckte också att jag skulle ha en flaska Champagne och det tackar jag för. Den var jättegod till frukost ;)

IMG_4457

Jag tycker att det är skönt att vara ledig på sin födelsedag, men eftersom jag började i måndags och ska ha semester från och med måndag tyckte jag inte det var en sådan bra idé. Idag sken solen speciellt för mig när jag åkte till jobbet.

IMG_4458

Till lunch blev det en kycklingwrap.

IMG_4459

När klockan blev tre tyckte Donna att det var dags att säga Happy Birthday till mig och då sköt de upp en kork igen. Vilket fantastiskt ställe jag har hamnat på :). De hade till och med köpt ett gulligt kort. Jag blev helt knallröd och svetten lackade. Lite jobbigt blir det allt att hamna i fokus.

IMG_4460

Alla har skrivit något i kortet men jag är fortfarande generad och blir svettig bara jag tittar på det. Jag ska snart läsa det.

IMG_4461

Violet hade lämnat meddelande på mitt mobilsvar om att jag hade blommor att hämta i receptionen, men när jag kom hem idag var det ingen där. Jag kunde se en blombukett, men jag kunde inte direkt hoppa över disken och ta dem. Jag ska prova snart igen. Spännande.

Jag skypade just med min storasyster Marie som påpekade att ingen i Sverige kan ju faktiskt nå mig om något akut skulle hända. Jag har ju fortfarande kvar mitt svenska nummer, men den telefonen ligger ju hemma på dagarna. Mitt australien-nummer är : +61 400 598 776 för er som är intresserad av det.

Nu ska jag springa iväg och äta middag med min underbara fru. Tusen tack för alla underbara gratulationer som ramlat in idag på både Facebook och som kommentarer. Ni är ju för gulliga.

4 kommentarer:

Med solsken i blick sa...

Å, en stor grattiskram skickar jag till dig ifrån ett soligt Dalarna! Hoppas du får/har haft en underbar födelsedag! Kraaaaaaaam ifrån kusin Therese

Mamma sa...

Grattis Åsa. Så roligt att bli så uppvaktad efer bara några dagars anställning. Dom förstår nog vilket pärla dom anställt.
Kraaaamar från från mig till dig

Eckerströmarna sa...

Om ni hör något i fjärran som surrar, så är det hela Enebyberg som för Lill-Åsa hurrar! Stort grattis på födelsedagen - hur känns det att fylla 20 för andra gången...? Många kramar från oss alla 5

Anna sa...

Åh så gulligt att de stavat Åsa med Å!!
Du verkar jobba med ett riktigt toppengäng!

Skitsnygg väska, precis i min smak!

Vilken härlig födelsedag du fick, vi ser fram emot imorgon!

Kram