juni 15, 2011

Klantarsle

Vaknade utsövd (nåja nästan) och undrade sen vad det var som lät. Det visade sig vara våra gardiner (med ett stålrör längst ner) som slår mot fönstret för att det blåser där ute. De är bra på mycket i det här landet men att bygga täta och varma hus kan de inte.

Jag gick till bussen i vanlig ordning. Kände mig stolt för att jag stod emot att ta den första bussen som kom, då den var full av folk och jag skulle få ståplats. Tog nästa buss som kom typ 20 sekunder senare och lät mig sen underhållas av Schulman show på vägen in till city.

När jag hoppade av regnade det lite och jag slog upp mitt nya billiga paraply och gick i vanlig ordning i raskt takt mot jobbet. När jag skulle korsa en av de största gatorna i den här stan så föll jag helt pladask! Helt oförberedd landade jag på händerna, knät och tydligen på vänster lilltå. Det som skadades mest av detta fall var dock min stolthet.
Hur kan man falla handlöst utan att snubbla på något?
Tyvärr landade jag i en vattenpöl men som tur var hade jag svarta byxor på mig som såg relativt opåverkade ut efteråt.

Slip_and_Fall_-_sign_FNL

Dagen har gått precis så fort som jag hoppades. Intervjun gick bra men hon ställde mer djupgående frågor än jag förväntat mig. Jag hade en yllekofta och en sjal på mig och en bit in i intervjun kände jag mig plötsligt väldigt varm. När jag gick ut från rummet hade jag ordentliga spisrosor på kinderna.
Tydligen blir nästa intervju redan imorgon. Får jag be er hålla tummarna bara en gång till?

När jag kom hem tog jag fram vårt lilla monster till dammsugare. Munstycket har en egen motor och när man slår på den riktigt känner man hur mycket det suger upp från våra heltäckningsmattor.

photo 2011-06-15

Ikväll har jag haft sushi night och druckit lite vin till det.
Om en stund är det Glee som alltid fungerar som ett lyckopiller.
Jag återkommer imorgon men jag vågar inte lova att vi bloggar på fredag. Då tror jag att vi kommer att kramas och njuta av att äntligen vara tillsammans igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fy bubblan vad pinsamt att ramla sadar pladask! Var det nagon som kom fram och fragade hur det var med dig?

Jag kommer att halla tummarna for dig igen, absolut.

Har hemma blir det ocksa Glee, bade jag och Adam alskar det. Johan ar och kollar pa State of origin sa vi ar ensamma ikvall och har lite "lill-lordags mys".

Kram Eva!

Hans sa...

Tummarna var det! Självklart!
Det där med att falla och känna sig dum och undra om någon såg, det känner nog de flesta igen.

Lill-Åsa sa...

Min stackars lilla fru. Jag kommer få blåsa ordentligt när jag kommer hem. Du lovade ju att vara rädd om dig, vad hände med det? Nu får du låsa in dig och dessutom undvika sängkanter. Sätt dig i soffan tills vi kommer tillbaka.

Birgitta sa...

Stackars dig, ont igen. Hoppas det går över snart.Fungerar det med plåster på, även för vuxna.
Lycka till igen i morgon.

Lotta sa...

Pinsamt att ramla pladask bara så där, i vår ålder :-)

Jag önskar dig ett stort lycka till.

Kram

Anna sa...

Skönt att det gick bra på intervjun igår gumman. Var lite lätt förvirrad när du ringde då vi vuxna försökte äta mat samtidigt som vi fyllde i alla papprena. Tilda ville ha hjälp med sin multiplikationstabell samtidigt som hon hade på musik och tränade på sitt dansnummer. Eric tränade gjorde OC test och ville ha hjälp. Man kan sammanfatta kvällen med kaos.
Jag är jätteglad att det gick bra och håller självklart tummarna idag!

Tokigt att ramla sådär, skönt att det gick bra iallafall. Skulle också ha kännt mig lite generad vilket är ju otroligt löjligt.

MAJA sa...

Hej. Klart att vi håller tummarna för dig och så gläds vi extra mycket åt er reunion. Det bästa vi har är varandra! Kram från ett ruggigt Enebyberg!