juni 13, 2011

Three sleeps

Söndag

Jag vaknade redan klockan 07.15 vilket ju stör en lite när man hade fått sova mycket längre.

Efter lunch tog jag bussen in till stan för att handla en välkommen-till-Australien-och-grattis-till-dina-fina-skolresultat-present till Poppe.

Sen var det meningen att jag skulle heja på min kollega Diyana som ställde upp i Dance-A-Thon Marathon charity dance contest där hon skulle dansa i 12 timmar i streck. Hon var sponsrad av Westpac som är en av Australiens största banker. Tyvärr fick hon inte släppa in vänner  utan inbjudningar vilket hon inte visste om innan. Idag smsade jag henne och frågade hur det gått och hon hade klarat av det men hennes muskler var helt slut :)

photo

Den här killen ligger i den här ställningen hela dagarna och jag förstår inte hur han orkar.
Det finns några uteliggare som ligger i de stora korsningarna och jag har en favorit som jag brukar ge en slant på fredagar. Han ser så jättesnäll ut och är en av de få som faktiskt ser ut att använda en tvål då och då.
 photo (1)

Det blev en slapp eftermiddag och sen hade jag en riktig Skype-kväll. Först pratade jag med Poppe i två timmar om allt mellan himmel och jord och sen med frun i en halvtimme. Tänk vad underbart att få prata och se sina familjemedlemmar helt gratis.

Måndag

Idag är vi lediga och firar den här bruttans födelsedag. En bonusdag att slappa på. Vädret är lite blött och det känns skönt att stanna inne och mysa.

Queen-Elizabeth-342x256

Har planer på att titta på Black Swan lite senare. Har hört att den ska vara bra och den har fått 8,4 i betyg på IMDB.

Black-swan-2010

Nu är det bara three sleeps (som man säger här) tills Lill-Åsa och Poppe sätter sig på flyget för att åka hit. Helt overkligt och helt underbart!

2 kommentarer:

Frun sa...

Ska bli spännande att se vad du tycker om den svarta svanen. Jag började som sagt se den på flyget men stängde av den. Jag var nog inte på svanhumör helt enkelt. Mamma och jag tittade på The king's speech igår och den var riktigt bra. På fredag får vi pussas!!!

Anna sa...

Nu är det bara bara 3 sleeps left för dig gumman!

Du får berätta sen vad du tyckte om svanen.

Trist att det inte blev något av dansuppvisningen för dig men det verkar som du haft en bra dag iallafall.

Puss