juni 16, 2011

Snart hel igen

Torsdag

Strax efter lunch idag pratade jag med Pontus pappa, Björn samt chattade med sväris och fick veta att mina två älsklingar hade checkat in. Puh, det känns så skönt att veta att de nu är på väg. Äntligen. Herregud, vad jag har längtat efter min lilla gubbe. Vi har nu varit ifrån varandra i 3,5 månader och det känns som det var längesen vi sa hejdå på Krabis flygplats i början av mars.
Min fru och jag är inte så bra på att vara ifrån varandra. Ingenting är liksom roligt när den andra inte är med. Känslan av att vara halv har hängt över mig hela tiden sen hon åkte.

Imorgon blir jag hel igen och även vår familj. Jag ska självklart möta dem på flygplatsen.
Så här såg det ut när vi landade i Sydney hela familjen tillsammans för första gången, vilket var 2006. Jag har snott foto från Holmströmarnas hemsida. Tackar tackar!

20061220_220938

Intervjun med chefen gick bra idag. Hon är så genuint trevlig och jag skulle älska att jobba med henne. Det som återstår nu är att jag ska göra två test. De beskrivs så här:

Verbal reasoning - Verbal tests are designed to measure your ability to understand written information and to evaluate arguments about this information.

Numerical reasoning - Numerical tests are designed to assess your understanding of tables of statistical and numerical data as well as your ability to make logical deductions.

De ska även intervjua en externt sökande kandidat under nästa vecka men det låter som att jag ska få besked redan under nästa vecka.

Som sagt så gör vi en liten bloggpaus imorgon men återkommer på lördag med foton på oss alla tre!!

6 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Oh, så liten Pontus var där! Idag fick jag en go kram och han är då ett huvud längre än mig. Jag förstår du har längtat. Jag lämnar tillbaka och tackar för lånet. Det har varit helt fantastiskt att ha alla tjejerna samlade. Jag har också fått mycket egen "vardagstid" med Åsa. Var rädd om henne!
Kramar

Hans sa...

De där testen klarar du ju med vänsterhanden!
Du får krama om Pontus från oss i Vallentuna i morgon!

Anonym sa...

Oj oj oj, 3.5 manad!!! Och jag som satt pa jobbet och langtade efter min plutt idag och da var det bara 3.5 timme sedan vi hade setts. Ah vad mysigt for er i morgon.

Kram Eva

mammaxtre sa...

3, 5 månad, det är galet lång tid. Jag förstår att du längtar. Att känna sig halv när ens käresta är bortrest, det är kärlek och det är bra :-)

Kram till dig från mig.

Marie KJ sa...

Hoppas tiden går fort nu då!

Anna sa...

Jag blev alldeles dimmig i blicken när jag läste. Tänk att de är här om några timmar, helt ofattbart.
Så glad för det underbara vädret som möter dem också!

Ha en helt fantastisk kväll och NJUT av varandra. Tänk att få vakna imorgon bitti och veta att Pontus sover i sitt rum. Ahhh.
Puss