juni 24, 2011

Ny tjänst och ny skola

Torsdag

Åsa bloggar

Jag började dagen med att putsa fönster. Kanske inte det man förknippar med semester men de såg så skitiga ut i solljuset när man jämförde med våra fönster som tvättats av Meriton. Det var varmt på balkongen och svetten fullkomligt rann innanför pyjamasen.

När jag höll på som bäst med den långa skrapan ringde min mobil. Det var Nikki som berättade att de ville erbjuda mig tjänsten som Client Services Manager! Smutt! Jobbet innebär att jag blir ansvarig för ett team på fyra personer samt blir kundansvarig för Fujitsu. Löneförhöjningen var märkbar och det känns riktigt bra även om det inte var därför jag sökte tjänsten. Jag börjar på den nya tjänsten redan nu på måndag och bland de första uppgifterna blir att rekrytera någon som ska ta över min gamla tjänst.

Pontus och jag skulle sen till hans nya skola och lämna in hans ansökan samt få lite papper påskrivna av rektorn. Först laddade vi med en macka från Subways och satt på vår gård i solen och tittade på alla hundar som leker.

IMG_4741

Vi tog sen en annan buss än förra gången och den var sååå mycket bättre. Vid busshållsplatsen i Maroubra fanns ett köpcentrum som vi utforskade en stund eftersom vi i vanlig ordning var ute i god tid.

Här står Poppe utanför administrationsbyggnaden i skolan. Vi träffade rektorn och nu är planen att Pontus ska börja skolan den 19 juli om allt med uniformen hinner bli klart tills dess. Hans skoluniform är i grova drag ljusgrön skjorta, svarta byxor eller shorts och svarta skor. Till det finns en mörkgrön tröja eller mörkgrön fleece. Faktiskt riktigt snygg. Bildbevis kommer självklart så fort detta är inhandlat.
 IMG_4742

Gårdagskvällen bestod av middag och sen träning innan vi öppnade en flaska bubbligt för att fira nya jobbet och Pontus skola.

Idag åker vi till Kiama med familjen Holmström och vi kommer därför inte att blogga i helgen. Här ska vi bo i två nätter.

Ha en skön midsommarhelg!

2 kommentarer:

Hans sa...

Trevlig helg själva, och än en gång, Grattis!

mammaxtre sa...

Grattis till den nya tjänsten, fasiken så duktig du är kvinna!

Soluniform låter lite trevligt, men 19juli tidigt.

Ha en fin helg och må så gott