juni 22, 2011

Taronga

Tisdag

Åsa bloggar

Min underbara kollega Diyana hade lånat ut ett passerkort som gjorde att vi hade gratisbiljetter till Taronga Zoo. Det måste man ju bara utnyttja.
Pontus och jag träffade Anna-Panna vid Circular Quay för att ta färjan över. Anna hade gått hela vägen hemifrån och toppade därför upp sin frukost med en smörgås på färjan. Något både jag och Pontus tydligen skulle fånga på bild samtidigt.

IMG_4691

När vi kom in på zoo stod två volontärer där och visade oss en orm och en väldigt fascinerande ödla. Vi fick till och med klappa.
 IMG_4692

Kan det finnas något sötare?

IMG_4694

Den här komodo-varanen är ju inte så söt men ganska maffig.
 IMG_4700

De här polarna låg och njöt och kisade mot solen.
 IMG_4709

Vi åt lunch i solen med den här filuren liggande bakom oss för att kolla att allt gick rätt till.

IMG_2358

Fyra ståtliga giraffer som har en helt fantastisk utsikt från sin inhägnad.
 IMG_4721

Spana in tungan på den här grabben. Den hade liksom ett helt eget liv.
 IMG_4725
Mitt favoritdjur på zoo är nog surikaterna. Kan liksom inte se mig mätt. Den här var lite tung i rumpan.
 IMG_4732

Medan den här satt lite mer rak i ryggen och spanade.
 IMG_4734

Anna åkte hem lite tidigare då hon skulle hämta barnen i skolan och Pontus och jag gick vidare och kollade på lite fler djur. 
När vi skulle gå för att ta färjan tillbaka var det utdelning av morötter hos girafferna.
 IMG_4736

Vi hade perfekt väder hela tiden vi var där och det var inte så mycket folk där heller. En bra dag helt enkelt!

Pontus och jag gick sen från Circular Quay till mitt jobb för att lämna tillbaka passerkortet samt bjuda på lite utlovad svensk smågodis. De ville dessutom hälsa på Pontus eftersom de hört talas om honom nu i nästan tre månader.

När vi gick från jobbet duggade det lite och vi konstaterade att vi hade haft väldigt bra tajming med vädret.

Ikväll lyxade vi till det med takeaway. Sushi för oss och pizza för Poppe. En tur till gymmet för alla tre har vi avklarat och nu ska det slappas framför TVn.

3 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Dit vill jag också. Hur går det för Lill-Åsa på jobbet?
Kram

mammaxtre sa...

Men vilken härlig dag. Så fina bilder. Giraffer, så makalöst coola.

Kram

Anna sa...

Tack för en härlig dag. Dagens bästa var verkligen giraffen och hans tunga. Helt galet.

Syns imorgon

Kram