juni 08, 2011

Stay in the sun

Onsdag

Det är svalt i Sydney nu och imorse när jag gläntade på täcket krävdes det mycket vilja för att stiga upp. Jag skyndade in i duschen och skruvade på så varmt vatten att jag nästan skållade mig.

Det är egentligen inte så kallt om man tittar på termometern men idag har det blåst något helt otroligt.

Den här bilden har jag snott från Sydney Morning Herald där de även bjöd på detta ganska roliga tips.

''The key is to stay in the sun or out of the wind or both''

1_1_1_1_1_ipad-art-wide-459982274-420x0

Min dag har varit fylld av intervjuer och en strid ström av inkommande mail. Jag hade även ett kort möte med internrekryteraren som tycker att jag har en god chans att få tjänsten men att jag måste gå igenom den ordentliga processen och skicka in en ansökan.
Nu måste jag uppdatera min CV med det jag gjort sen jag kom till Australien. Efter det blir det en intervju med internrekryteraren och nästa steg är sen ytterligare en intervju med Nikki som är min chefs chef.

Jag kommer nog aldrig att tröttna på det jag ser om jag lyfter blicken ovanför min datorskärm.

photo (17)

På onsdagar har vi ju som tradition lill-lördag och jag tyckte att det var synd att bryta en tradition. Det fick bli sushi och ett glas vitt. Jag sitter i flanellpyjamas och njuter av värmen som kommer ur ACn samtidigt som jag tittar på TV.

4 kommentarer:

Gun sa...

Snygg frisyr ;)
Bra att du kan få värme från ac´n, vi gör ju lika på vintern hemma hos oss.
Kram

mammaxtre sa...

Den utsikten skulle jag aldrig heller tröttna på.

Ha det gott

Marie KJ sa...

Låter ändå lite småmysigt med egentid!

Anna sa...

Spännande med jobbet! Håller alla tummar och tår!

Ja, igår var det svalt. Likadant idag tycker jag. Skönt att du kan köra ACn för att få värme. Vill ni prova att ha heaters så hojta till då vi inte använder våra i denna lägenhet.

Mysigt att du fick till lill-lördag ändå. Du kunde ju ha stängt av ACn så hade du fått sällskap av isbjörnen.

Puss