april 07, 2011

Sydney Park

Lill-Lördags kväll

Det blev som sagt lite godare mat igår kväll. Här står jag och gör klart middagen

 IMG_3553

Vi drack inte bara vin till mate. Även källvatten. Fint ska det vara.

IMG_3552

Torsdag

Anna tipsade igår om att jag även hade gångavstånd till Sydney Park. Dit gick jag idag. Det är i stort sätt bara att knata McEvoy Street ner tills den tar slut. Bara några hus från vårt hus jobbar Micke. Typ in här någonstans.

IMG_3555

Jag tänkte att jag skulle ta tid på hur lång tid det tar att promenera till parken. Först går man igenom Waterloo Park.

IMG_3557

Sedan går man en liten bit till…

IMG_3560

Sedan börjar dyka upp Outlets överallt och då drog det minsann ut på tiden. Den här butiken säljer fina badkläder.

IMG_3561

Den här fick det bli. Jag har ju liksom inget som täcker tjockismagen om vi ska gå till poolen här.

IMG_3576

Sedan gick jag en liten bit till och då dök ju billighetsaffären för vin upp.

IMG_3562

Där var jag ju också tvungen att gå in. Oj vilken skillnad på priser. Imorgon är det jag som går dit och storhandlar. Med en kärra typ.

Sedan gick jag förbi Christmas Shop. Där har vi faktiskt handlat, men det var före jul för några år sedan. Kul att se att affären går runt även om det inte är jul. De säljer även andra högtidsgrejer där.

IMG_3564

Där på andra sidan rondellen ligger parken. Det tog mig en hel timme att komma hit.

IMG_3566

Det var inte heller någon tokig park.

IMG_3570

Inte lika mycket växter som Centennial men väldigt fin ändå.

 IMG_3571

Och vilken utsikt från kullen i parken. Här ser man ut över flygplatsen.

  IMG_3573

Och åt andra hållet ser man ut över stan.

 IMG_3574

Hem tog det bara drygt en halvtimme. Det går fortare än om man springer in i affärer hela tydligen. Väl hemma gav jag mig fan på att ta mig in genom garaget och dessutom hitta parkeringsplatsen. Jag hittade ju parkeringsplatsen en gång, men sedan måste någon ha flyttat på den för den försvann. Idag tog jag hjälp av kompassen.

IMG_3577Jag kom både in i garaget genom stora porten och hittade platsen. I kväll blir det nog skumpa ;)

IMG_3578

Nu kommer möbelleveransen….

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Jag vill också ha en tankini! Supersnygg men byxorna kanske var lite för stora för min smak. Tack vet jag string ;)
Underbart med alla outlets. Får börja skriva en lista med ställen man måste besöka när man hälsar på er. Ta kort på möblerna sen, dönyfiken!

Kram Kram

Mamma sa...

Visst, det finns alltid nåt att fira. Dessutom får ni kanske en fin soffa att sitta och fira det hela i, kanske tom ett matbord. Spännande i morgon när man vaknar. Jag är ledig imorgon och vi kan kanske skypa då? Kram

Anonym sa...

Men horru du, du var ju inte langt ifran Sunbeam dar jag jobbar idag da, 110 Botany road. Vi maste ha en lunchdate dar en dag om du har lust.

Vad kul att moblerna har kommit, hoppas ni blir nojda. Ser fram emot bilder.
Kram Eva

anna sa...

Vad kul att du hittade dit. Visst är Seafolly bra? Dan Murphy är verkligen tokbra och billig, dessutom med ett bra sortiment. På vår närmaste hittade vi en hel sektion med Thailändska öl.

Hoppas att det gick bra att skruva igår.

Kram