april 06, 2011

På IKEA med bästa svägerskan

Tisdags kväll

Efter middagen igår satte vi oss ner för att stämma av att Åsa tyckte att jag valt ut rätt saker ur IKEAs sortiment. Det tog ett tag att gå igenom allt och även kolla att det fanns på lager. När vi suttit en stund såg jag att det rörde sig under Åsa sittkudde. Först trodde jag att det var en kackerlacka men inte då. Det var en syrsa som hade gått fel. Syrsan bad om ursäkt och vi hjälpte henne till ballisen. Efter genomgången blev det en snabbis ner i gymmet och denna vecka kör vi 20 minuter på trampmaskinen. Jag är så otränad att jag ser brännskadad ut i ansiktet när jag är klar. Svetten rinner till och med från armarna.

IMG_3541

Onsdag. Eller Lill-Lördag.

Min fina fru hade köpt en klänning och en kofta igår på sin lunch. Sånt tycker hon är kul nämligen. Här står hon i sin nya mundering och packar ner sin matlåda i en systemkasse. Hon kommer garanterat vara den enda som har en sådan påse i kylen på sitt jobb.

 IMG_3542

Vid 08.45 knatade jag iväg med 3200 AUD (22.000 kr) i ryggsäcken.  Jag höll hårt i väskan idag. Jag passerade den först puben efter några minuter och kunde konstatera att man kan beställa in en öl redan innan 09.00 här. De här herrarna som sitter på uteserveringen tycker nog mycket om öl.

 IMG_3543

Det skulle ta 30 minuter att gå till Central, men det tog bara 23 minuter. Jag är så ruskigt snabb :)

 IMG_3544

Det är easy-peacy att hitta till Central. Man tar bara Phillip Street ner till Elizabeth Street sedan är det bara raka spåret.

 IMG_3545

På Elizabeth Street passerar man den här skylten. Där inne säljer man typ kökssaker. Konstigt. De såg inte ens speciellt norska ut.

 IMG_3547

När jag såg den här skylten förstod jag att vissa pubar aldrig stänger. Bra för den törstiga medborgaren. Den här puben ligger i samma område som posten ligger i som jag var och hämtade ut paketet på. Det är så fint namn på området, Strawberry Hills.

 IMG_3548

Jag mötte upp svägerskan på perrongen och sedan åkte vi mot Rhodes. Härligt med lite sällskap. Vi sprang in i en affär bredvid IKEA för Anna behövde lite påskgrejor.

IMG_3549

Jösses så tacksam jag var för att Anna var med. Jag handlade två överfulla stora vagnar och lite till. Det här besöket hade varit mycket svårt själv. Jag var lite nevös att kassörskan skulle tro att jag rånat någon bank då jag kom med så mycket cash, men hon sa ingenting.

 IMG_3550

Imorgon ska leveransen komma och då jävlars ska det skruvas. Men ikväll är det Lill-Lördag här i Waterloo och då ska vi äta Kycklingfilé, klyftpotatis och fransk senapssås och dricka ett glas vin till det.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Oj vad kalorier du bränner. Jobbigt men kul. Skulle inte ha något emot att det som jobb. Inredare, tänk så roligt.
Den Svenska systempåsen får ni vara rädda om. Det blir en riktig klenod. Men vilken snygg donna på bilden och vilken fin väska hon har på armen:-) Jag tycker inte riktigt om alla småkryp som finns hos er! Jag hade nog gjort på mig om jag sett en sådan varelse som ni hittade i soffa. Och det är inget emot vad syster Marie skulle ha gjort. Fy så hemskt innan man vet vad det är!
Kramar

Marie KJ sa...

Strawberry Hills måste vara motsvarigheten till vårat Hallonbergen? Med det sagt att fina orstnamn inte behöver betyda bra område :)
Gud vad fina kläder Åsa hade på sig på bilden! Toksnyggt!
Jag är jättenyfiken på era möbler. Kommer dom i morgon?

Kram Kram

Gun sa...

Åsa är så snygg i nya kläderna med fin bränna.
Kan man inte gå in på banken och sätta in pengarna på er australien bank och sedan använda bankkort? Läskigt att ha så mycket kontanter på sig.
Så snällt av er att lotsa syrsan på rätt spår, lite buddister i er allt :)

Anna sa...

Vilken fin klänning!!!

Tack för en trevlig dag Åsa! Ska bli kul att se möblerna på plats sen!!

Kram