april 29, 2011

Lunch med svägerska i Bondi Junction

Torsdag kväll

Det här brukar jag förtära när jag bloggar på vardagar. Idag är det fredag och finbröllop på tv och då blev det en öl och en liten skål med fantastiskt goda chips (Sea Salt & Balsamic Vinegar.)

IMG_3976

Vi äter kycklingwok löjligt många gånger i veckan. Men det är en nyttig maträtt och man kan variera den väldigt mycket. Lite olika grönsaker och kryddningar. Det var lika gott igår.
 IMG_3978

Efter maten var det dags att gå och simma. Äntligen kom jag ihåg kameran. I den här bassängen simmade vi inte.

IMG_3980

Men i den här simmade vi i 30 minuter i. Det är ett skönt litet badhus vi har i kvarteret för det är varmt och skönt där inne så man behöver inte frysa innan man lyckats ta sig i plurret.

IMG_3981

Hela fem bassänger är det. Tyvärr är jacuzzin inte tokfräsch. Eller den är skitäcklig. Måste nog ta ett snack med Violet om att någon får göra rent den. Men folk sitter i den och ser ut att njuta. Man ser inte botten på bassängen och den är full med smutsigt skum som luktar äcklig. Men simpoolen är jättefräsch som tur va. När vi gick den korta vägen hem (huset bredvid) spöregnade det. Det gjorde inte så mycket när man hade badkläder på sig.

IMG_3982

Fredag

Mamma skickade ett mail och rekommenderade ett program på SVT. Det fanns att kolla på SVT play, men jag har bara sett halva för det skulle buffras så förbaskat hela tiden. Det heter “Landgång Australien “och i dagens avsnitt var det i Botanical Garden som är en utav mina favoritparker. Kul att se.

Efter lite morgonfix gick jag mot Bondi Junction för en liten lunch med svägerskan. Ena sekunden regn och andra solsken. Solen sken dock nästan hela vägen dit.

IMG_3983

Efter att man tagit sig ut ut Centennial är det inte långt kvar. Här ser man Bondi Junction framför sig.

 IMG_3985

En liten lekpark i Bondi Junction.

 IMG_3986

Minuten efter att jag träffade Anna började det att regna.

 IMG_3988

Men då var vi redan framme på Sushistället. Fantastiskt god Sushi här också. Jag börjar nästan bli lite beroende…

 IMG_3989

Efter lunchen blev det lite shopping för oss båda. Efter en mycket trevlig lunch och shoppingstund började jag min 45 minuter promenad hem. Jag lyckades faktiskt ha regn hela vägen. 
 IMG_3990

Men vad gör det när jag hade köpt sådan här utrustning. Helt regnsäkert. Nu ska jag simma ännu snabbare och dessutom inte få nackspärr på kuppen.
 IMG_3991

Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

Marie KJ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marie KJ sa...

Ja, sushi är lätt beroendeframkallande. Men innan man smakat och någon beskrev det: Kallt ris med en rå fiskbit ovanpå, doppas i soja och en slags japansk perpparrot...
Du är lik Maggie på sista bilden!

Trevlig helg på er och happy wedding ♥

PS Hade ett stavfel så jag tog bort inlägget och rättade till felet DS

Gun sa...

Hihi jag tänkte också på Maggie när jag såg dig på bilden :)
Travlig Valborg och hoppas ni hittar en fin eld att titta på ;)

Gun sa...

Hihi jag tänkte också på Maggie när jag såg dig på bilden :)
Travlig Valborg och hoppas ni hittar en fin eld att titta på ;)

Anna sa...

Jisses så snygg du blev i badmössan, vilken pingla!
Tack för trevligt sällskap igår!

Kram

anna sa...

Yes, nu gick det att kommentera igen!