april 20, 2011

Middag på Opera Kitchen

Tisdag kväll

Det var en ljum och fantastisk kväll igår så vi bestämde oss för en middag i stan. Vi har ju inte varit vid serveringarna vid Opera-baren sedan vi kom till Sydney så igår fick de ett besök. Jag var lite tidig och fick då lite tid till att strosa omkring och njuta av omgivningarna


IMG_3805

Nu blir det mörkt vid 18.00-tiden så jag passade på att ta några foton medan solen fortfarande var uppe.

  IMG_3807

Harbour Bridge.

 IMG_3808

Operahuset

  IMG_3810

Skyskrapor

 IMG_3811

Sedan dök Åsa upp så vi kunde beställa lite mat. Underbart att de inte tar överpriser med det bästa läget i stan. Det blev lite sushi och en kycklingburgare.

  IMG_3813

Det som också är underbart är att vi har minst ett par bussar som går hela vägen hem till Waterloo från Circular Quay, där Operahuset ligger.

Strax före 20.00 satte vi oss på bussen hem. Smidigt.

  IMG_3815

Onsdag

Dagen har varit lite mulen och jag låg vaken någon timme i natt så idag har jag varit tok-trött. Riktigt jäkla seg. På morgonen sökte jag lite jobb och försökte vakna till liv. Efter lunch blev det en sväng till Coles och idag såg jag nog ut att lida av någon typ av ätstörning. Jag gick och tittade på allt godis i säkert 20 minuter utan att kunna bestämma mig för något. Det är inte likt mig, men det finns nästan för mycket att välja bland. Imorgon börjar ju påsken och då får man ju äta lite godis. Imorgon ska jag gå och köpa ett sådant här chokladägg. Det ser lite läskiga/spännande ut.

3218442671_6db4e8e32c

Hot Cross Buns är också något typiskt kring påsk. Åsa blev erbjuden sådana på ett kundmöte men tackade nej. Det var ju tokigt för nu vet vi ju inte hur de smakar. Idag var hon på ett nytt kundmöte och då provade hon på en bulle och hon sa att det var gott. Jag har gått och klämt på de här brödet också i snart två veckor. De finns med lite olika smaker, typ torkad frukt (inte min grej), vanliga och med chocolate chip (det är min grej). Imorgon ska jag nog prova det också. Det känns så där underbart färskt. På tal om att prova goda saker så glömde jag miljöpåsarna idag igen när jag skulle handla. Då måste jag ju läxa upp mig själv och som straff fick jag gå till SupaCentra och köpa en våg innan jag handlade. På det sättet fick jag ju gå upp och lämna vågen och hämta de förbaskade påsarna. Så nu har vi en våg och jag vågade ställa mig på den.

hot-cross-buns

Många affärer som finns i Europa finns inte här på andra sidan jordklotet. Idag är en stor dag då det första Zara öppnades här i Sydney. Det har varit på varenda nyhetsinslag och Sydneys kvinnor är tydligen mycket nöjda med att kunna köpa fashionabla kläder till ett billigt pris. Kan de inte öppna ett H&M nu också?

news-zara-lrg

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja, tänk om HM kunde komma hit. Vet att det var någon här som mailade HM och frågade när de skulle öppna i Sydney och fick till svar att de inte kommer öppna här. Hoppas att de ändrar sig.

Hot cross buns är sjukt goda!

Vilken mysig kväll, det var ju den perfekta kvällen igår då det var så ljummet och skönt.

Konstigt väder idag, aldrig kallt men det såg verkligen omysigt ut.

Vi kör trerätters ikväll och låtsas som påsken har börjat!

Kram

Mamma sa...

Sydney är verkligen en häftig stad. Konstigt att inte HM finns! Australien är långt bort.
Kram