april 27, 2011

Fru-abstinens

Tisdag kväll

Vi var ju och simmade i förrgår. Åsa brukar simma om mig 4 gånger på en halvtimme, men i söndags fick jag något ryck och simmade på utav bara helvete. Igår eftermiddag kom träningsvärken som ett brev på posten. Det gör ont på ställen där jag inte ens trodde det fanns muskler. Här stretchar jag lite smidigt.

IMG_3954

Onsdag

Det blir lite extra jobbigt när Åsa går till jobbet efter att man har spenderat varje minut ihop i fem dagar. Man får en rejäl dos av fru-abstinens. Denna onsdagsmorgon blev lugn med lite tvätt av sängkläder och strykning. Jag till och med strök de nytvättade sängkläderna. Tio extrapoäng som hemmafru blir det då.

Dagens väder har varit liiiite sol och en del regnskurar. Jag har varit på väg ut ett antal gånger, men tyckt att regnmolnen sett lite väl hotade ut. På eftermiddagen såg det någorlunda bra ut i alla fall.

IMG_3956

Här är ett höstträd i Centennial.

IMG_3960

Vi är lite nyfikna på hur det ska bli i vinter i naturen. Vilka träd kommer att tappa sina löv. Vi tror inte att det är palmerna i alla fall.

 IMG_3961

Kanske de här träd tappar bladen.

 IMG_3962

Lite regnhotande var det allt.

 IMG_3963

Den här busken/trädet tappar garanterat bladen.

 IMG_3964

Precis när jag var färdig med varvet i parken började det regna.

 IMG_3965

Imorgon måste jag nog hitta på något annat att göra. Det finns ju ett helt tågnät att utforska…eller så stannar jag hemma och gör en tavla eller något.

Sydney railway map

5 kommentarer:

Marie KJ sa...

Jag har också strechat massor efter helgens rabattgräverier.
Kan man ana att hemmafru livet månne börjar bli lite långtråkigt?

Mamma sa...

Det är nog inte bara fruabstinens tror jag. När man börjar stryka lakanen då är det nog jobbabstinensen som slagit till.
Det ordnar nog sig snart.
Kram

mammaxtre sa...

Jag som längtar efter pension redan
:-) Jag har bara ett råd att ge dig. Njut av att vara hemmafru så länge det nu varar. Tids nog kommer det en vardag. Ekorrhjulet är fasiken inte kul. Och jag ÄLSKAR mitt jobb och jag hade mycket svårt att vara mammaledig då jag bara längtade till jobbet. Lämngtade efter att få fatta beslut och använda hjärnan :-) Men det är bra skönt att vara ledig ändå :-)

Men det är klart, på stryka lakan nivån har jag aldrig varit....

Kramkram

Anna sa...

Jag försökte kommentera flera gånger igår men blev bara utslängd, hoppas att det fungerar bättre idag.

Abstinensen var stor här igår också, trist att behöva skiljas. Tur att det bara är två dagar kvar tills helgen.

Vi fick också både sol och regn igår under vårat besök i parken, ser ut att bli likadant väder idag.

Jag har också grym träningsvärk, känns skönt faktiskt.

Ska bli spännande att se vart du hamnar idag!

Kram

Helene sa...

Tror aldrig jag sett en så snygg simglasögon-modell förut :-)