april 13, 2011

En sväng till kemtvätten

Tack snälla för alla kommentarer. Det gör det så mycket roligare att blogga. Birgitta, jag lovar att jag ska klämma ihop systrarna för ett fotot. Förhoppningsvis redan på söndag om jag kan få dem att sitta still så pass länge ;)

Lotta, det är bra att du håller mina gamla kollegor i form. På dem bara, de tål de ;)

Onsdag

Vi köpte ju ett helt gäng vinflaskor i helgen och slängde in de i garderoben. I morse la jag dem lite finare. Man vill ju inte ha det fult bland vinflaskorna.

IMG_3670

Imorse sken solen från en klarblå himmel igen. Tyvärr får jag lite dåligt samvete att jag får ta långa fina promenader på dagarna och Åsa måste åka till jobbet, så idag stannade jag inne istället. Efter vinflaskfixningen blev det en städning. Jag gjorde även rent glasdörrarna ut till ballisen så lite sol fick jag på mig i alla fall.

Åsa hade lite blusar som behövdes strykas. Typiskt hemmafrujobb. Blusar är inte så roligt att stryka.

 IMG_3671

Kökshanddukar är mycket roligare att stryka. De har inga puffiga ärmar eller klurigheter.

 IMG_3672

Åsas blusar är fulla av klurigheter. Jag kanske till och med får bakläxa. Men man kommer ju inte åt där vid ärmsnuttarna. Tacka vet jag kökshanddukar.

 IMG_3674

Jag insåg när jag skulle blogga att jag inte hade några bilder. Jag tog då med mig kameran och gick till kemtvätten för att hämta Åsas byxor. Ni fick helt enkelt följa med. Så här ser det ut när man kommer ut från våran dörr, 605. Hissen är vid den gröna nödutgången. Om man går rakt fram och svänger vänster kommer man till sopnedkastet

 IMG_3675

Man kliver in i hissen och trycker på 3:an och när hissdörrarna öppnar sig ser det ut så här.

 IMG_3677

Jag svängde dock först vänster och gick för att kolla om det kommit någon post.

 IMG_3678

Vår första räkning hade kommit. Brevlådan är typ i mitten.

 IMG_3679

Om man kommer ut ur porten och svänger vänster och vänster kommer man till Supacentra och dit skulle jag ju inte.

 IMG_3680

Åt höger gick jag däremot. Tills vägen tar slut…

 IMG_3681

…och där ligger Danks Street där Åsas byxor har besökt kemtvätten. Men först får man passera delar av Coles.

 IMG_3682

I alla fall frysdiskarna.

 IMG_3683

Sen är man framme hos Kemtvätten. Åsa kommer få det jobbigt när jag får ett jobb. Jag skämmer bort henne ;). Alla borde få ha en hemmafru.

 IMG_3684

Man kan ta flera olika vägar hem och jag valde denna väg.

 IMG_3685

När jag kom hem hittade jag ett annat spännande jobb som jag sökte.

http://www.seek.com.au/Job/senior-court-officer/in/sydney/19537250

Det är samma som jag jobbade med hemma, men här tillhör tydligen transportplaneringsjobbet till domstolarna.

10 kommentarer:

Frun sa...

Ja jag är sannerligen bortskämd jag

Hans sa...

Ni verkar verkligen bo i ett fint område.
Fick precis min Ipad2, så nu har jag inte tid.

MAJA sa...

Tycker att du gör ett utmärkt jobb som hemmafru! Kanske borde det instiftas Nobel pris för det? Stor kram till er båda från oss alla fem!

MAJA sa...

Glömde en sak. Nu när du är hemmafru kan du ju alltid roa dig med TravBuddy, ni som rest överallt! Kram

Marie KJ sa...

Jag vill också ha en hemmafru! Eller vara en, jag kan stryka krusidullblusar, baka, städa, trädgårsgräva och massor annat. Det enda jag inte lärt mig är att byta däck på bilen och klippa gräs, men HALLO hur svårt kan det vara?

Anna sa...

Vad spännande med jobbannonsen!

Waterloo är verkligen ett fint område, så grönt och välskött överallt.

kram

Birgitta sa...

Vilket är bäst; att skämma bort eller att bli bortskämd?

Birgitta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta sa...

Det jobbet är (ju) perfekt för dig att söka. Vad roligt!

Jag vill också ha en hemmafru plötsligt :-)

Kram

Anonym sa...

Åsa ALLVARLIGT TALAT Transportplanering? /Helene