april 08, 2011

Paket

Torsdags kväll

Vid 15.30 satte jag igång att skruva. Det var bara att välja och vraka mellan alla kartonger.

IMG_3579

När Åsa kom hem så fick vi äntligen titta varandra djupt i ögonen. På varsin sida av köksbordet. Någon middag hade jag dock inte hunnit göra (minuspoäng som hemmafru) men Åsa hämtade med sig fantastisk god sushi på ett ställe som ligger ett stenkast härifrån.

IMG_3580

Fredag

I morse när Åsa gått till jobbet började jag om med mitt lilla skruvprojekt. Här på bilden ser ni min hammare. Det är en stekspade men den har funkat okej som hammare också. Tills idag då jag skulle spika i ett tjugotal spikar.

IMG_3582

Min stekspade är inte magisk så jag passade på att handla en hammare i Surry Hills när jag skulle gå till posten och hämta ut ett paket som kommit. Här var det en trevlig kvinna som sålde en hammare till mig.

IMG_3584

Det var inte ett ett paket utan två! Ett paket från gulliga mamma och våra linser som vi beställt på nätet. Min nyinköpta fina hammare fick också vara med på bilden.

IMG_3587

Vid halv sex idag började jag bli klar. Varenda muskel värker i hela kroppen och mina händer har fortfarande inte förstått vad som hände. Men det ser inte ut att bli några blåsor. Bra jobbat.

Pontus rum kanske vi måste fixa lite mer på. Men det är inte tokbråttom så det får vänta någon månad.

IMG_3588

Nu har Åsa kommit hem från jobbet så nu blir det paketöppning och fredagsmys i hundranittio. Mer bilder kommer, men vi måste mysa nu. Trevlig helg på er!

IMG_3589

5 kommentarer:

Gun sa...

Åh vad fint du gjort, frugan blir säkert super glad. Blåsor är nog nått att räkna med, med så mycket skruvande.
Pontus kan väll kanske vara med och fixa rummet.
Trevlig helg
ps jag vet vad som ligger i paketet ;)
KRAM

mammaxtre sa...

Vilken doer du är Åsa, händig som få. Lägenheten ser jättefin ut.

Ha det bäst

Marie KJ sa...

Det ser ut som om det är en stor whiteboardtavla i bakrunden där (tok) Åsa sitter och äter?!
Soffan ser jättefin ut. Trevlig helg på er Down under!

Kram Kram

Hans sa...

Hur var Casual Friday?
Trevlig helg.

Anna sa...

vad duktig du är! Ska bli så kul att se lägenheten när alla möbler är på plats.

Trevlig helg och välkomna på söndag.