maj 29, 2012

Ingen hemmafru i juni

Måndag

Igår blev det skåprensning i köket. Varför spar man på sig en miljon tomma glassbuttar? Inte förrän nu inser jag att Åsa och jag måste äta väldigt mycket glass. Vi kan inte ens skylla på Poppe då hans lactosmage inte tycker om glass. Speciellt en glass har vi fått pippi på just nu. De innehåller bara 3% fett och smakar som gräddglass.

nestle_peters_light_creamy_ice_cream_004dae5c

Jag var ju på en intervju för någon vecka sedan på ett rekryteringsbolag. Igår ringde de och erbjöd mig jobb i en månad. Helt perfekt då jag vill ha en semestervecka första veckan i juli. Imorgon onsdag jobbar jag min första dag på The Royal Australasian College of Physicians som administratör. Tror att de har hand om doktorsutbildningar typ. Jag ska försöka klara av en läkarutbildning på fyra veckor för det finns nog mycket jobb för doktorer här i Randwick ;). Jag tror att jag gillar det här upplägget med temporära jobb. Eftersom man bara har 4 veckors semester och det inte alls är säkert att man får ta ut dem när man vill så känns det här upplägget förbaskat bra. Om man dessutom anmäler sig hos något till rekryteringsbolag får man ännu mer jobb. Jag gillar också idén på att om man inte trivs så är inte det hela världen för vem som helst kan ju bita ihop i några veckor. Jag har ingen direkt aning om vad jag ska göra på jobbet men det lär jag väl märka imorgon. Jobbet ligger mitt i stan och jag har en direktbuss som går från Randwick och första stoppet efter att jag klivit på, kliver jag av. Det borde ta max en kvart i morgontrafiken tror jag. Smutt!

Tisdag

Eftersom mina hemmafrudagar försvann i juni var det lika bra att åka till IKEA för att fylla upp kaviarförrådet. Det blev en väldigt åtgång på den. Sillen åt vi ju också upp i helgen och midsommar närmar sig ju :). När jag satt på bussen ringde de från en annan rekryteringsbolag. Då jag har jobb till den 29 juni bad hon om att få återkomma då. Där har jag nog kankse mitt andra rekryteringsbolag.

Nu ska jag toknjuta av min lediga dag. Himla skönt att starta med en kort vecka.

6 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker det låter superbra Åsa! På det här sättet kan du säkert hitta ett jobb som du älskar.

Så IKEA kaviarn var god, måste åka dit snart. Trånar fortfarande efter de där delicatobollarna också.

Lycka till imorgon Åsa. Det kommer gå superbra, har alltid velat ha en läkare i familjen så detta är ju kanon;)
Ska bli kul att ses på fredag och höra hur det gått. Kram

Marie KJ sa...

Å, vad spännande med nya jobbet. Jag tror det är perfekt för dig att få åka runt på lite olika jobb några veckor på varje ställe. Helt plötsligt uppstår ömsesidig kemi och då får du vara kvar :)

Glass äter vi nästan aldrig hemma hos oss. Blir liggande i frysen tills det blir mer is än glass i butten :)

Kram Kram

Birgitta sa...

Grattis till nya jobbet. Det är perfekt i tiden för dig.Vad har ni för planer för er semester?

Hans sa...

Vad roligt att det löste sig så snabbt. Grattis!

Mamma sa...

Va kul Åsa. Jag håller med de andra. Det måste vara det bästa sättet att få ett jobb som man trivs med. Lycka till
Kramar

mammaxtre sa...

Vad bra med jobb. Hur skumt som helst (för mig) att inte veta vad jobbet innebär.
Jag älskar din inställning. Du får ju trots allt veta det snart OCH hur svårt kan det vara :-)

Kram