maj 25, 2012

Hårinpackning

Jag tog ett par dagars bloggledigt. Inte mycket har hänt. Bara myst här hemma, plockat, sorterat, rensat och sökt lite jobb. Nu börjar det bli lite knepigt att hitta jobb då jag har sökt det mesta som jag skulle kunna tänka mig. Jag har sökt en del som jag inte kan tänka mig också. Igår sökte jag ett brevbärar jobb. Skulle inte det vara hur mysigt som helst. Inte i Sverige kanske med drivis och kallt, men här lär man ju inte frysa ihjäl på vintrarna.

Jobbargubbarna springer också här i lägenheten varannan dag typ. Idag gjorde de ett stort hål igenom sovrumsväggen rakt ut till ballisen. Det blev jätteluftigt, men kanske lite väl dragit till kvällen. Som tur var kom han tillbaka nu på eftermiddagen och spikade för en spånskiva. Tydligen läcker det nu inte från väggen utan att det är dörrarna som läcker. Jag känner mig skeptisk då de stått förut och sprutat vatten på dörrarna utan att det läckt. Lite tråkigt är det att de skitar ner så förbannat. Jag som städade igår…

Idag åkte jag för lite shopping till IKEA. Mycket roligt. Vädret var grått och tråkigt i morse när jag åkte iväg. Här stod jag och väntade på bussen som tar mig precis utanför IKEA. Mycket smidigt.

IMG_6679

Framme.

IMG_6680

Jag skulle mest ha smågrejer, men ni vet hur det blir när man kommer till IKEA. Jag skulle dessutom handla till Åsas jobb då de saknar tallrikar att äta på och vinglas att dricka vin ur.

IKEA i Tempe ligger precis vid flygplatsen. Det är nästan så man kan nudda flygplanen när de lyfter.

IMG_6682

I den blå påsen är det alla saker till Åsas jobb (skittung), och den röda var ljus och servetter till oss och i den gröna fina är det svenska delikatesser.

IMG_6684

Poppe njöt av chokladbollarna och sa att han skulle äta massor av sådan när han åker till Sverige. Jag provade på IKEAs kaviar och den var lika god som vanlig kaviar.

IMG_6686

Efter en ägg och kaviarmackslunch satte jag tänderna i vårt badrum. Jag är helt fel person för det jobbet då Åsa äger 99.9% av alla saker där. Jag köpte lite smålådor för att få lite mer ordning och reda. Jag kan efter den utrensning sluta söka jobb och börja sälja hårinpackning istället. Hur mycket hårinpackning kan man ha???

Jag köpte värsta stora ljuset.

IMG_6689

Förutom lådor köpte jag också den här grunkan. Den är nu full med hårinpackning och andra saker. Smidigt att ha på baksidan dörren så man ser det ju oftast inte.

IMG_6694

När jag sedan tog min dramaten (Poppe vägrar gå med den och säger att det bara är gamla kärringar som har såna) sken solen så där vackert att man nästan blir religiös. Där gick jag och njöt av att vara 40 år och fullständigt skita i om man ser ut som en kärring eller inte.

IMG_6687

Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Bra Åsa! Jag är heller ingen käring. För det har inte med åldern att göra. Vi blir aldrig några käringar! Kär men inte ing!
Storshoppat ser jag. Ha en trevlig helg på er
Kramar

anna sa...

Så IKEA har en egen kaviar. Jag såg att vår barnvakt sa att den smakade bra men var inte säker på att jag kunde lita på henne. Jag tror helt klart att det blir en IKEA tur snart. Vi har dessutom helt slut på värmeljus och vem kan leva utan det?

Jag vill också rensa och sortera, känner mig riktigt laddad för sånt. Kanske är det vädret som lockar fram det hos en.

Jag har inte riktigt vågat köpa en dramaten. Vi hade en första året men den gick sönder och sen har det inte blivit någon ny. Kanske är det dags... Håller lite med Pontus dock då alla 90åringar i vårt hus äger minst en i klämmiga färger...

Ha en fin kväll. Skumpan hjälpte lite för stunden Åsa:)

Puss

Gun sa...

Fina syster du blir aldrig kärring. När vi blir gamla blir vi tanter. Stor skillnad skulle jag säga. Tanter är söta och rara och kättingar sura och trötta. Så.
Så din fru har hår inpackning :-) Jag med. Men jag är inte ensam för Ubbe kör inpackning i skägget :-) Han är fin min gubbe.
Kul att se årstids växlingarna. Kände först inte igen mig men såg sen att där du väntade på bussen är ju i er korsning. Vi stod där och väntade på taxi sista dan hos er.
Kram från Barcelona