maj 11, 2012

Framme i Bäret

Klockan 15.00 lämnade vi ett varmt Randwick i vår hyrbil.
Lite naivt trodde vi att vi skulle kunna ta oss smidigt ut ur stan eftersom vi startade så tidigt. Men ack så fel vi hade. Det kändes som att alla 4.5 miljoner människor skulle söderut samtidigt som oss.
Det stod aldrig stilla men eftersom det är så många rödljus så blev det så segt.

När det väl släppte så flöt det på bra. Vi fick se och lukta på vår första skogsbrand. Väldigt maffig upplevelse! Moder natur är stor och stark.

Nu har vi kommit till vårt fina hus som ligger 4 km utanför Berry.
Vi har träffat värdfolket som var väldigt trevliga och gästvänliga.

Vi har förstås ätit vår fredagsnachos och nu eldar vi i brasan eftersom det är lite svalare här än i stan. Vi lyssnar på Norah Jones och känner oss jävligt harmoniska.

Vi tror att det snart blir ett par partier vändtia. Må bästa man/ kvinna vinna!

4 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Oh så mysigt.
Hm då skulle jag varit med:-)
Ha det nu så trevligt. Jag väntar nu på mannen och ska laga lite middag.
Puss på er

Mamma/sväris sa...

Kortspelet menade jag att jag skulle varit med på, det är jag ju bra på!
Skulle heller inte tackat nej till Bärry förstås. Apropå resor blir det nog Koh Lanta i februari om huset är ledigt. Jag måste ha någon resa att se fram emot!

Gun sa...

Har fukten börjat komma, vet hur rått ni hade när ni var nya i Oz. Mysigt med brasa
Trevlig helg

Anna sa...

Vad härligt ni har det! Tack för att ni hörde av er igår när ni är framme.

Skogsbränder är fascinerande. Vi har en gång gått en Bush walk där det precis brunnit. Det pyrde fortfarande. En känguru låg död med kraftiga brännskador. Det gjorde det hela lite väl tydligt för oss :(

Jag kommer knappt upp ur sängen idag, fick en timmes personlig träning igår. Vi ska vara på gymet kl åtta idag för nästa pass. Hu, känns rätt gruvsamt. Berry låter helt klart mera avkopplande.
Ha en helt underbar dag och låt klockorna gå långsamt. Puss