maj 10, 2012

Förberedelser inför Bärresan

Torsdag

Idag märkte jag att man inte blir lika mätt av 1 portion gröt som av två ost och kalkonmackor. Efter frukost och tvättning (hur mycket tvätt kan 3 människor skapa?) och jobbsök blev det en promenad med magen kurrandes. Här har jag precis kommit ut ur porten.

IMG_6513

Här har jag precis kommit över vägen.

IMG_6514

Och här har jag svängt höger. Eller vänster. Jag är inte så bra på det där med höger och vänster, men svängde gjorde jag. Här drömmer jag och min fru om att köpa hus när vi vinner på Lotto, som vi aldrig spelar på. Just det här är ett hotell, men någon utav lägenheterna bredvid blir vår så fort vi blir jätterika.

IMG_6515

Så fort jag blev arbetslös så blev himlen liksom blåare och gräset grönare. Konstigt.

IMG_6517

Badkrukor.

IMG_6518

Jag tycker det är extra mycket papegojor just nu också.

IMG_6519

Sedan lät det som att ett träd började storskratta. Det lät som att hela trädet var fullt med Kockaburror men det var bara de här två.

IMG_6520

Jag var så hungrig att jag tog en lite genväg.

IMG_6522

Här är mitt höstträd från förra året. Det är höstigt i år igen.

IMG_6526

Även platsen där vi firade Mammas 65-årsdag börjar få lite höstfärger på sig.

IMG_6527

Ibisar i slutet av rundan.

IMG_6528

Och här går jag ut ur parken.

IMG_6529

Väl hemma har jag städat, vart på posten och hämtat ut en konstig dammsugare, handlat mat och nu slängt in chicken nuggets och pommes i ugnen. Inte världens nyttigast middag men den funkar fint.

Imorgon jobbar Åsa hemma. Mycket mysigt. Medans hon jobbar åker jag och hämtar upp hyrbilen och på vägen hem passar jag på att handla på Dan Murphys. Sedan börjar vi packa ihop och hämtar upp Poppe i skolan när han slutar vid 15.00 och drar raka vägen ner till Berry. Bilresan ska ta ca 2 timmar så vi borde till och med vara framme innan det blir mörkt. Ha en trevlig helg!

Kartbild

6 kommentarer:

Hans sa...

Trevligt med ditt flitiga bloggande nu när du inte behöver gå till jobbet varje dag.
Berry verkar ju vara ett jättemysigt resmål. Ha en trevlig helg!

Marie KJ sa...

Nice, sondera om det finns några fina vingårdar vi kan besöka när vi kommer :) Annars håller jag med Hans, trevligt med uppdateringar på bloggen varje dag!
Trevlig resa!

mamma/sväris sa...

Håller med er. Roligt att hitta en ny blogg varje dag. Och så roligt att känna igen sig på nästan alla bilder.Ha nu igen en trevlig weekend.
Kramar

Birgitta sa...

Hoppas att ni får en trevlig helg. Det är alltid lika intressant att läsa er blogg.

Anna sa...

Nej men vad hände med smörknivarna;)

Vad härligt att du njuter av dina dagar. Centennial ledsnar man aldrig på.

Dammsugare?

Ha en underbar resa till Berry! Det finns massor att se i området.
Kör försiktigt så väntar vi med spänning på rapporter.

Kram

Gun sa...

Det är så kul att känna igen sig :-)
Det kan ju vara som hemma med pippisarna, flyttar på hösten. Det kanske är ett trevligt fågel klimat hos er nu :-)
Puss