maj 15, 2012

Berry del 2 och en arbetsintervju bokad.

Fortsättning på lördagen…

Efter en mysig dag i Berry åkte vi till vår lilla mysiga stuga igen. Medans Poppe tog sig en tupplur satte vi oss ute i solen och njöt av omgivningarna, vindruvor och bubbligt. Och varandras sällskap förstås.

IMG_6608IMG_6609

När solen försvann bakom kullen blev det lite väl kallt.

IMG_6610

Min fru. Hon är fin.

IMG_6611

En tystlåten Kockaburra. Också fin.

IMG_6615

Vi försökte få liv i brasan men vi gav upp och väntade på att Poppe skulle vakna till liv. Han tycker det är mycket roligare än vad vi gör och dessutom får han det och brinna.

IMG_6623

Eddy ville naturligtvis ha kvällsmål. För att kunna hitta den lilla lilla hästen ute i den stora stora hagen i mörkret fick de utrusta sig med ficklampa.

IMG_6625

Söndag

Dags att packa ihop och åka hemåt igen.

IMG_6628

Pontus är aldrig långt från sin long board.

IMG_6630

Vi åkte förbi Berry på vägen hem igen.

IMG_6632IMG_6633

Visst låter det gott?

IMG_6634IMG_6635

Sedan hoppade vi in i bilen igen och åkte vidare på de mest snirkliga vägar jag någonsin kört på. Barnsligt roligt.

IMG_6636

Helt makalöst vackra landskap. Tyvärr hade vi bilar bakom oss så vi kunde inte riktigt stanna och ta kort när det var som vackrast.

IMG_6637

Vi åkte en liten omväg förbi Kangaroo Valley. Kul och passa på medans man är i krokarna liksom.

IMG_6638

Massa söta småbutiker

IMG_6640IMG_6641

Jag vet inte så mycket om Kangaroo Valley. Kanske var det en Känguru som bildade staden i dalen. Så var det nog. 2006 hade de en befolkning på 319 personer så det är ingen stor ort direkt.

IMG_6642IMG_6644IMG_6646

Här inne fick det bli lunch.

IMG_6647

Eller ute faktiskt. Det var så bullrigt inne.

IMG_6649

Vackert men lite blåsigt. Men i solen var det skönt. Sedan åkte vi en helt annan väg hem som vi aldrig åkt förut. kul att se något nytt och det gick galet smidigt att köra hem.

IMG_6651

Vi köpte en varsin burk att ha några värktabletter i våran handväska/väska. Kostade nästan gratis och de var så söta.

IMG_6652

Jag har inte hört något från George på biluthyrningsfirman idag. Så jag ringde dit och frågade efter honom och det visade sig att han inte är där på tisdagar men kommer imorgon. På den minuten, som det telefonsamtalet tog, och det är den endaste minuten som jag pratat i telefonen idag ringde naturligtvis någon angående ett jobb. Ja ja, jag ringde tillbaka och imorgon klockan 11.00 har jag en intervju. Hon som jag pratade med är rekryterare så det kan vara lite temporära jobb så som receptionist eller sekreterare eller vad det nu kan vara. Det är värt att gå dit och prata lite i alla fall. Kanske man kan få in en fot på något ställe som känns kul om de nu tycker jag känns hel och ren. Annars har det inte hänt sådär tokmycket. Bara plockat lite, rensat en garderob, gått promenad i det fina vädret, sökt jobb och lite allmänt datorpussel.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Så mysigt med en Berryresa tänker jag. Ni verkar ha hfta det väldigt bra. Mysigt!

Kram

Mamma sa...

Ja det ser faktikt ut som i vilda västern. Ni kunde ha knutit den lilla lilla hästen vid någon stolpe på något av huset så hade det varit ännu mer likt.
Då håller vi tummarna att det är något bra jobb som du sökt.

Anna sa...

Det kommer gå så bra idag Åsa!! Perfekt sätt att komma ut på olika arbetsplatser och se vart du skulle vilja jobba. Alla kommer självklart älska dig så du kommer få välja och vraka.

Underbara bilder. Så vackert med sol och allt grönt. Den där gamla bensinmacken är så söt i Kangaroo valley.

Håller alla tummar och tår idag. Puss