maj 18, 2012

Ananasguava

Fredag

I dag har jag fram tills nu i stort sett haft en datorfri dag. Mycket skönt.

Solen fortsätter att skina. Det är nog meningen att jag inte ska jobba för satan i gatan vilket vackert väder vi haft i två veckor nu.

Dagen började med en PW (Powerwalk) i CP (Centennial Park). En PW i CP är en fantastiskt start på dagen. Här på bilden har jag inte riktigt nått fram till parken än men nästan.

photo (1)

När jag gick och njöt av livet så ringde någon som jag inte kommer ihåg namnet på och ställde lite frågor angående ett jobb. Det här jobbet var som coordinator på en resebyrå. Ett amerikansk bolag som arrangerar gruppresor för de över 50+. Lät hur roligt som helst men han skulle höra av sig igen och det har han inte gjort ännu så vi får väl se. Ingen dålig start på dagen i alla fall.

photo CP

När jag kom hem var Poppe fortfarande hemma för lärarna hade lärarstrejk på morgonen. Ingenting som Poppe hängde läpp över direkt.

Vilken otrolig lyx det är att kunna vara hemma och tvätta, handla, stryka och pyssla så man kan bara göra ingenting under helgen. Att få börja helgen med en tom tvättkorg är toppen. Jag skulle gärna ta ett jobb på 25% men få betalt 100%. Jag måste nog ställa högre krav nästa gång någon ringer angående ett jobb…

Idag slösade jag pengar, vilket man ju inte ska göra när man lever på en inkomst. Men ibland måste man få kosta på sig. Jag köpte den här lilla frukten, som heter Feijoa (eller Pineapple Guava). Den är stor som en kiwi ungefär och den kostade i svenska kronor 17.62. Shit Påmmfritt.

IMG_6659

Den luktar jättegott så den ska få sätta en extra liten guldkant på vår frukost i morgon bitti. Men sedan ska jag inte köpa den dyra frukten något mer.

Ha en trevlig fortsättning på er långhelg i Sverige och trevlig vanlig helg på er vart i världen ni än är.

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Ananasguava, det skulle jag vilja smaka på också. Trevlig helg på er alla. Vi skall fira att vårt andra duschrum äntligen är helt klart. I morse kom en hantverkare och gjorde det allra sista.

Anna sa...

En sådan frukt har jag aldrig sett.
Visst är det lyx att ha allt klart inför helgen, oslagbart faktiskt.
Vädret är ju helt fantastiskt.

Hoppas att han ringer på måndag och erbjuder dig en tjänst där du jobbar 10 timmar och får full lön.

Trevlig helg. Kram

Marie KJ sa...

Är den god ska jag ha en varje frukost i 3 veckor när vi kommer :) Er höst ser fin ut och hoppas du får det här jobbet också för dina systrar är snart över 50 (what the heck happend??!)
Trevlig helg på er!

Lotta sa...

Ja du, tänk att få gå hemma och skrota. Skulle helt klart funka om man fick lön ......

En tom tvättkorg det är något att uppskatta, jag förstår precis :-)

Läste precis Maries kommentar. herregud, vi är snart 50 :-)

Ha det toppen!

MAJA sa...

Låter härligt att ha allting klart till helgen! Tiden försvinner iväg fastän det har varit lång helg!
Kram på er båda.
Marilene