maj 16, 2012

April, George och en resebyrå

Onsdag

Idag var det dags för att åka in till stan och träffa April som jobbar på ett rekryteringsbolag. Jag träffade henne klockan 11.00 och vi satt och pratade och fyllde i papper i nästan en timme. April var från Irland och närmare bestämt Cork, som är en underbar stad på södra Irland. På Irland finns det inga jobb så hon är inne på sitt sjätte år i Australien nu.

Allting gick bra, men man vet ju inte riktigt när man kan få något jobb. Det kan vara allt från att jobba för någon som är sjuk i 1 dag eller jobba för någon i ett år. Vi får vänta och se helt enkelt.

CBD

När jag var upp och sopade på altanen på eftermiddagen ringde George från biluthyrningsfirman. Det skulle kosta ca 450 dollar att rätta till bulan vilket ju är en del men inte alls så mycket som jag var orolig för att det kunde bli. Nu lägger jag den dumma bucklan bakom mig.

Igår efter att jag bloggat klart fick jag ett mail från Flight centre där de ville ha en intervju med mig på telefonen på måndag. Flight centre är Australiens störta resebyrå och dessutom finns de i alla de engelskspråkiga länder och att jobba på resebyrå var mitt drömjobb när jag var typ 15 år. Jag fick aldrig den chansen då som ung men det är tydligen aldrig försent Blinkar. Jag kan ju inte mycket om att jobba på resebyråer, men hur svårt kan det vara, som min före detta chef Jörgen sa om det mesta. Ingen dum mening att upprepa så fort man får möjlighet faktiskt.

flicentre_wideweb__430x297

Jag har sökt alla olika typer av jobb den här gången. Jag börjar känna att jag skulle vilja ha ett enkelt jobb nu då jag under 11 månader har lärt mig två nya jobb. Jag har sökt en massa köksjobb också för jag är verkligen kanoners på att skala potatis, men de tycks tydligen inte vara särskilt intresserade.

Jag har mailat med min fd chef Evelyn idag, ni vet hon från Skottland. Hon är charmig. Hon skrev att de just anställt en ny tjej som låter som mig och att hon kommer någonstans därifrån jordklotet där jag kommer ifrån också. Måste vara en trevlig tjej. Hon skrev också "We just took on a 6th person otherwise id be coming to drag you back !". Vilken tur att de hade anställt hon som låter som mig men det känns ju alltid smickrande att höra.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Resebyrå, rena drömjobbet för dig eller hur? Du har ju faktiskt varit på Singapor airline När du var i tonåren. Och så mycket som ni rest så har du ju lite kunskap på området. Hoppas, hoppas! Vi håller som vanligt tummarna och önskar lycka till!
Puss

Marie KJ sa...

Ja, jösses. Kanske du hamnar rätt nu och får jobbet på resebyrån och de har förmåner till sina anställda och deras familjer. Halva priset på resor och hotell och kanske att man får åka helt gratis för att provbo nya hotell bara för att se att dom duger? Skulle det vara så kan ju jag ställa upp och provbo de hotell som kanske är lite för långt från Australien (Paris, London, NY eller vad det nu kan vara) Vad har man systrar till om inte för att ställa upp!

Kram och trevlig helg

anna sa...

Jag tycker resejobbet blir bäst, håller alla tummar och tår för måndagen. Samtidigt så tycker jag det verkar häftigt med det jobbet som du pratade med igår, vilken kanongrej att få vara ute och provjobba och se vilka arbetsplatser som är trevliga och harmnoniska.

Ha en bra dag. puss

Lotta sa...

Hur svårt kan det vara :-)

Vilken skön inställning! Han är klok den där Jörgen, det ska jag säga till honom nästa gång vi ses
:-)

Det ordnar sig med jobb, det är jag säker på. Vidare sägs det ju att det aldrig är för sent att uppfylla sina drömmar. Vore kul om det blev resebyrå. Jag håller tummarna.