juli 26, 2011

Sick leave

Åsa bloggar

Så har veckan dragit igång igen och vi börjar märka att vi går mot ljusare tider! I kväll när Lill-Åsa klev av bussen var det inte ens mörkt.

Veckan började dock lite segt för Pontus och mig som har känt oss lite krassliga. Pontus med halsont och jag med värk i kroppen och vi har känt oss allmänt vissna båda två. Jag kände mig så pass vissen idag att jag gick hem strax innan lunch. Åkte hem och slängde mig i soffan och sov en stund. Jag känner mig något lite piggare efter denna sömn och Pontus kom hem från skolan och var på ett strålande humör.

Han har idag kompletterat sin skoluniform med en fleecejacka som kan vara bra att ha när det är lite kyligt. Ironiskt nog var det riktigt varmt och skönt idag när han åkte hem från skolan.

Jag vet inte om vi tidigare berättade om hur det fungerar att sjukskriva sig här i Australien men i så fall blir det en repris nu.
Man får 10 betalda dagar varje år som kan tas ut vid sjukdagar eller VAB. Ett ganska smart system tycker vi.

sick-leave-thumb16594245_thumb[1]

Trots att jag varit hemma sjuk väljer jag ändå full koll på min inbox. Jag har kollat mail och svarat och skickat vidare hela eftermiddagen.
Känns skönt att inte ha en massa olästa mail när man kommer tillbaka till jobbet.
Förhoppningsvis är jag på benen imorgon då det alltid är mer att göra just på onsdagar då konsulternas löner betalas ut.

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Åsa, du har skrivit om det innan och jag har berättat för alla jag känner om det. Det skulle garanterat få ner korttidsfrånvaron här i Sverige!
Hoppas du snart känner dig kry igen!
Kram Kram

Sväris sa...

Du kanske kryar på dig om du får höra att här blir det mörkt tidigare och tidigare. Men kvällarna är augustivarma och det tycker vi om!
Krya på dig och ha det gott
Kramar

Anna sa...

Godmorgon!

Hoppas att ni båda mår bättre idag!

Visst är det underbart att vi går mot ljusare tider, nu får gärna värmen komma på riktigt.

Puss