juli 08, 2011

Fan, vad jag älskar fredagar!

Åsa bloggar

Dagarna går fort när man har mycket att göra. När man är chef är det svårare att planera sina arbetsdagar. Antalet överraskande mail ökar i antal, telefonen ringer konstant och folk behöver ens hjälp i större utsträckning. Mitt i allt detta sitter jag och stortrivs.
Det måste vara något fel på mig.

Nu har den franska tjejen muntligt accepterat vårt erbjudande och om allt går som det ska så börjar hon i vårt team den 18 juli.

Igår kväll var det dags för ett stort event för våra kunder och konsulter. Anledningen var att vi ju har bytt namn och då behöver man ju uppmärksamma det på alla möjliga sätt för att vårt nya namn ska sätta sig. Vi bjöd in dem på snittar och god dryck och höll till i en fin lokal. Gästtalare var denna charmiga kvinna som heter Melinda Gainsford-Taylor och hon har vunnit ett antal OS-medaljer i kortdistanslöpning. En mycket cool tjej som även lätt skulle vinna VM i konsten att mingla.

mel_photo

Idag var det lite kallt när jag gick till jobbet och jag slängdes till Sverige för en kort stund. Doften av kyla slog emot mig när jag öppnade portdörren. Solen sken dock så vackert från en klarblå himmel och under dagen kröp kvicksilvret upp till 16 grader.

Frugan njöt en stund ute under lunchen och tog två foton.

Åsa

 Åsa 2

Nu har vi lagat en god middag och ska toknjuta av fredagsmys.
Fan, vad jag älskar fredagar!

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Trevlig helg på er från en som också älskar fredagar!
//Kram Marie

Hans sa...

Vi inledde helgen med att åka till Vaxholm och äta en glass och titta på allt folk, och alla båtar.

Vi ska till Uppsala på söndag och fira Isabell.

Trevlig helg.

Kram

mammaxtre sa...

Happy friday varje friday :-)

Nästa fredag så ska jag njuta av bubbel här hemma. Något ni lärt mig. Jag ska fira att jag har semester :-)

Kram

Anna sa...

Ja, jisses vad svalt det var igår morse, det verkar vara samma väder idag. Tur att det blir så fint mitt på dagen!

Ha en riktigt fin helg, syns på söndag.
Puss