juli 15, 2011

Disktrasor

Fredag

Lill-Åsa bloggar

Herrejävlars vad veckorna går fort. Redan underbara fredag igen. I vanliga fall börjar man ju närma sig semestertider nu, men inte i år inte. Jag hade ju dock semester i mars och juni i år så jag håller tyst. På jobbet är det galet mycket. Carolyn den stackaren var sjuk måndag och tisdags och då blir det ännu jävligare för oss andra. Men veckan blev bättre och bättre och idag blev en helt okej dag. Fler sådana vill vi ha. Vid halv två serverades sushi, chips och bakverk som sköljdes ner med bubbligt. Smuttilismutt.

En liten sak som jag har funderat på ett tag är disktrasor. När vi bodde på Åsen i Tanjas lägenhet :) kunde vi ha en disktrasa i max i vecka innan den började lukta gammal disktrasa. Sedan tog vi med några disktrasor till Thailand när vi bodde där i tre månader och där luktade inte disktrasorna äckligt efter hur länge som helst. Jag trodde det berodde på att vi inte hade något varmvatten i köket för jag har hört att bakterierna frodas i varmvattnet. Sedan kom vi till Australien. Där har vi varmvatten i köket och ändå luktar aldrig disktrasorna äckligt. Vad beror det på? Jag blir förvirrad av sånt här.

Disktrasa (1)

Jag hoppas att jag ska kunna sova i natt ändå, även om jag inte har något svar på denna fråga.

På tisdag ska min svägerska Anna börja jobba inom ESP. Behovet av fina människor som kan hjälpa de äldre i hennes område är stort och mina kollegor är mycket tacksamma för att hon börjar nästa vecka. Jag har tagit hem lite handskar och förkläden till henne så hon skulle slippa åka till Balmain och hämta det och idag kom Micke förbi på vägen hem från sitt jobb och hämtade dem. Jag var inte hemma men det var Poppe. Micke lämnade då ett kuvert med den här lilla söta påsen som Gunilla la rabarber på, på en gång. Hon kan vara väldigt ego ibland vår Gunilla. Egentligen är det en lite fin påse till Åsas hörlurar som Anna har sytt till henne. En fajt lär väl utbryta ikväll när Åsa ska ta ifrån Gunilla hennes mössa.

IMG_4969

Här är mor och son som njuter av att det är fredagsmys.
 IMG_4970

Så fina så.
 IMG_4971

Ikväll har Poppe tillagat en salamipizza som vi nu ska njuta av.
Trevlig helg på er alla!

6 kommentarer:

Anna sa...

Tack finaste svägerska. Är så tacksam för din hjälp och ser grymt mycket fram emot nästa vecka.

Hälsa Gunilla att hon kan få en egen hatt så de slipper bråka ;-)

Kul att Pontus lagat middagen. Här har vi precis svalt en trerätters och är så mätta att vi alla sitter med uppknäppta byxor förutom jag som busar och har pyjamasbyxor som har schysst resår.

Trevlig helg

stor puss och kram

anna sa...

och angående disktrasor så hade jag glömt att de kunde lukta illa.
Ja, man undrar vad det beror på? Konstigt men inget jag saknar...

Skönt att jobbet har fungerat bättre i veckan.

Puss igen

Hans sa...

Det där med disktrasan är intressant. Jag skulle bra gärna villa veta hemligheten. Sur disktrasa är inte kul!

Ha en trevlig helg !

Marie KJ sa...

Kan det vara mjölken som är boven? Surt luktat det ju och i sverige dricker vi/har mjölk till mycket.
När ni har fredagsmyst har vi vårt kvar :o)
Trevlig helg på er!

mammaxtre sa...

Jag har inget svar på frågan om disktrasan är jag rädd. Dock håller jag med. Illaluktande disktrasor är apäckligt :-)

Ha det fint

Gun sa...

Hm jag den klor känsliga vet ju att det är mycket av det i vattnet i Australien och i Thailand, kan bero på det?!