december 12, 2007

På sjukfronten intet nytt

(Tok-Åsa skriver)

Här är det fortfarande lite sjukstuga. Lill-Åsa har fortfarande feber och ligger mest i soffan och kurerar sig. Själv kände jag ett stort behov av att komma ut lite och tog därför en sväng till Skärholmen. Så fantastiskt skönt att få leva så stressfritt ett tag och verkligen känna att man hinner göra de ärenden man har i lugn och ro.

Jag köpte en julklapp till Lill-Åsa som hon ska få när vi firar jul med Pontus innan vi åker. Jag köpte också en varsin klapp till Karin (svärmor) och Lill-Åsa. Vi har enats om att köpa julklappar till varandra för 100 kronor så att vi ändå får öppna paket på själva julafton.

Jag köpte också en bok som heter Tonåringar och som innehåller råd och tips för hur man lever med och uppfostrar tonåringar. Nu har ju Poppe visserligen ett år kvar men vi märker redan att han förändras och att vi ibland tittar på varandra och undrar vem som har flyttat in. Jättestor ena stunden och gråtmild över en bagatell den andra. Boken verkar vara full av information och handfasta råd och det känns som att det kan vara bra att ha läst inför det som troligen kommer ännu mer framöver.

När jag kom hem från shoppingen hade vi fått post från Australien. Det kliade lite i fingrarna men vi beslutade oss för att vänta till Pontus kom hem från skolan. Anna hade nämligen sagt att det inte var julklappar i kuvertet så vi öppnade det...

Jättefina bokmärken på Eric som nu sitter i våra böcker och näsdukarna ligger nu i våra respektive väskor. Tusen tack så jättemycket och vi längtar jättemycket efter er!

Ett av mina projekt när jag nu är ledig är att överföra och redigera film från vår videokamera. Imorgon är det ju lucia och jag lägger därför ut en liten film från luciafirande 2001.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så söt liten stjärngosse.Själv ska jag vara stjärntös i morgon. Det kommer bli en syn för gudarna och ett gäng föräldrar!

Anonym sa...

Hej på er!
Hur söt är han inte då med stjärnan i topp:-)
gullegubben!!

Hade ju tänkt att lägga i ett brev till grejerna och Tilda ville måla och tacka för sin födelsedagspresent men allt gick så snabbt så sen snodde Micke bara kuvertet och postade.
Jaja...
Det gick fort för vi postade dem precis för en vecka sedan.

Idag tycker vi Lill-Åsa måste vara piggare. Låter ju jättejobbigt.

Kram på er

Anonym sa...

Det var jag ovanför.
Dvs syster yster