december 21, 2007

Julrap

Tok-Åsa skriver.

Vi somnade om när Pontus gick till skolan och vaknade inte förrän 11.00. Chockerande!
Inte mycket nyttigt blev gjort fram tills det var dags för mig att lösa ut Pontus från hårfrisören. Han gick nämligen dit direkt från skolan och jag vill inte gärna skicka med honom cash utan jag mötte upp och betalade. Fick även en liten stund att prata med frisörerna Sussi och Pia som jag känner sen många klippningar.

Pontus blev jättenöjd med frillan och är nu lite korthårigare i nacken till hans föräldrars stora glädje...

Pontus och hans klass har under lång tid förberett ett julspel och idag var det så dags för oss föräldrar att få komma och titta. Klockan 18.30 drog showen igång.
Redan skylten vid ingången till aulan avslöjade att det var lite glitter och glamour som väntade.

De hade satt ihop en väldigt kul blandning av nytt och gammalt, finstämt och rockigt, roligt och traditionellt. Elvis fick vara med på ett hörn såväl som Lady och Lufsen.

Pontus och tre av hans killkompisar hade själva gjort text och musik till en julrap om tomten. Jätteduktiga verkligen! Tills sin hjälp hade de tjejerna som bakgrundsdansare.
Pontus syns närmast kameran.

Björn, Mia, Emma och jag satt i publiken och njöt. Lill-Åsa låg hemma i soffan Irlands-kurerade sig.

Vad gillar ni Emmas frisyr? Blev själv väldigt sugen på att prova den, men nja, kanske inte ändå :-)

Hela gänget samlade i slutlåten.

Efter långa applåder var det dags att klä på sig och bege sig hemåt. Ett foto på syskonen hann jag dock ta.

Slutligen vill vi önska familjen Holmström en underbar resa! De styr sin coola bil söderut imorgon och vi hoppas att ni får det fantastiskt. Kör försiktigt och skicka gärna ett sms eller två.

1 kommentar:

Eric sa...

Tänkte först att ni ätit mycket men förstod senare vad ni menade ;-)
Jättefin frilla på Poppe! Förstår att han är nöjd!

Jag tycker det är så kul att kolla på foton från skolan, man minns själv vad man gjorde för uppträdande i den åldern. Inte såg man så coola ut som de gör nu men man minns mycket hur man tänkte då. Ska bli kul när våra barn blir så stora så man lättare kan relatera hur de tänker.

Skönt att Åsa piggnar på sig, förstår att ni är bra sugna nu på att komma iväg. Jag längtar redan nu efter att se natursköna bilder och lite coola pub bilder. Var rädda om er och ni kan nog räkna med många sms så vi får se vad ni/vi har för oss.
Vi har helt för avsikt att bjuda in minst en koalabjörn per natt i vårat tält. Vi har ju trots allt ett 6manna tält.
kramis