oktober 26, 2007

Yeehaa!

Stor-Åsa skriver idag.
Igår var det dags för konsultträff igen. Den tredje i ordningen sen jag började på Poolia IT. Den här gången var det western-tema. Ansvaret för musiken föll på mig så jag har laddat hem (enligt en jag pratade med borde det vara lagligt just när det gäller countrymusik...) lite schyssta countrylåtar som spelades under kvällen.

Klockan 18.00 började kalaset och det här var det som mötte våra konsulter när de kom.

De bjöds på en smarrig drink med mosade hallon och Bacardi Razz som gänget i baren hade fixat.

Sen minglade vi lite och ärligt talat är detta lite halvsegt. Det är ju ingen fest i vanlig mening utan mer som att jobba. Man ska vara trevlig och verka intreserad av alla konsulter. I vissa fall är ju it-människor dessutom lite nördiga (inklusive mig själv självklart).

Sen var det dags för den obligatoriska informationsstunden med cheferna i diverse frågor. Vår Sverige VD Susanna Marcus pratade om resultatet för de första tre kvartalen.

Sen bjöds det på en smarrig buffé bestående av kycklingvingar, revbensspjäll, quesedillas mm mm. Jättemumsigt.

Jag hamnade vid ett helt ok bord med några av mina konsulter och vi pratade om allt möjligt från jobb till resor.

Efter maten var det dags för lassokastning och pokerspel, som jag av någon anledning hoppade över. Vet inte riktigt varför... Jag hängde istället i baren och pratade med några riktigt trevliga konsulter. Vid 22.00-tiden tyckte jag att jag kunde dra mig hemåt med gott samvete med känslan av att konsulterna hade haft en riktigt trevlig kväll.

Inga kommentarer: