oktober 17, 2007

VD fick foten

(Stor-Åsa skriver)
Igår var det minst sagt en händelsrik dag på jobbet!
Vi har under en längre tid kraftigt ifrågasatt om vår VD verkligen är rätt kvinna för jobbet. Hennes idé av ledarskap är att gå omkring i kontorslandskapet och krama all personal. Huh.
När hon inte kramas pratar hon om sig själv. Om någon har klättrat upp för en liten kulle så har hon minsann klättrat uppför Mount Everest. Två gånger. Utan syrgas.
Igår hände så det som vi alla väntat och hoppats på. Vår Sverige-VD samlade hela gänget och berättade att hon och vår VD tillsammans bestämt sig för att gå skilda vägar med omedelbar verkan. Tillsammans, yeah right...
När det var sagt samlades vi alla för att reflektera lite och man märker att alla reagerar väldigt olika i en sån här situation, men de flesta av oss funderade nog lite i smyg på om vi inte skulle öppna skumpaflaskan som står i kylen...
Efter det fortsatte dagen som vanligt och vi satte oss i möte för att jobba fram affärsplanen för 2008 och jobbade med vår SWOT-analys. Kändes skönt att slänga sig över något konkret efter alla känsloyttringar.
Sen var det dags för gemensam middag på kvällen. Vi klädde på oss och gjorde oss redo för att gå mot Ballbreaker som ligger på andra sidan gatan från vårt kontor.
Vi åt från barmenyn och jag valde en sk bowlingtoast med oxfilé med chilibearnaise. Vi satt och smälte dagens intryck och det blev mycket skratt. På bilden ser ni vår nya omtyckta gruppchef Johan och gulliga och roliga Anne.
Efwa och Micke.

Sen skulle hela gänget bowla, men då åkte jag hem till min lilla fru för att fira att vi varit förlovade i åtta år.

1 kommentar:

Eric sa...

Vilken vecka Åsa, hoppas att det lugnar ner sig nu.

Grattis lite så här i efterskott till åtta årsdagen.

Här är det fortfarande snuvigt och jag mår verkligen inte bra men försöker vara igång ändå så Tilda inte får spunk. Imorgon ska hon på förskolan så då ska jag ta igen mig lite. Blir jag piggare så drar vi iväg på camping.
Kram Anna