oktober 04, 2007

Kanelbullens dag!!!

(Lill-Åsa vid tangentbordet igen)

Idag var det inte min dag i tvättstugan... Jag hade en sådan där dag då jag även passade på att tvätta handdukar och alla sängkläder. Eftersom det då inte riktigt räckte till med de tre tvättmaskiner, så tvättade jag handdukarna i grovtvättmaskinen. Det var bara det att någon innan mig hade tvättat ett dussin angorakatter i maskinen, så ni kan ju räkna ut hur handdukarna såg ut då...Inte nog med det, Åsa svarta kofta kom ut ur maskinen i Tildas storlek. Tydligen så trivs inte ull i 40 grader.


Jag fick imorse höra från min kära syster att lönnen jag fotograferade igår inte var någon lönn. Se där, botaniker är alltså inte något framtidsjobb för mig. Marie hade även skickat med en bild på ett lönnblad, så jag marscherade ut rätt övertygad om att jag idag skulle få vinterns väderprognos.

Idag var det en helt underbar höstdag. Det har hänt en hel del under de tre månader vi varit borta. Nya hus lite överallt. Jag blev dock så förvånad när jag såg de, så jag glömde att ta kort på dem.



Under min lilla promenad var jag tok-fokuserad på att hitta en lönn. I midsommarkransen hittade jag den första. Enligt den rönnen blir det nog inget väder alls.

Så jakten fortsatteMen det är knappt ett rönnbär.

Nu har jag googlat, för jag höll på att spricka av nyfikenhet på hur vintern i Sverige blir. Jag kan tala om för alla som vill planera vintern att det blir milt och ingen snö, iallafall enligt rönnbären.

Det är nu som hösten är som allra vackrast. Ibland ser det fortfarande ut som sommar.


Precis innan man är hemma, strax innan Västertorpsbadet, kommer man till vad som var en stor grusplan. Nu hade det blivit två fina fotbollsplaner av finaste gräs (konstgjort)

Det var Aspudden som spöade skiten ur ett lila och gult lag. Det som slog mig var att de spelade match mitt på en vardag. Dagens ungdomar!
Nu kommer snart Pontus och Åsa hem, så nu ska jag tillaga något så kulinariskt som pasta och köttbullar. Lite senare ikväll ska vi avnjuta en stor kopp te framför tvn och äta vår kanelbulle.

1 kommentar:

Eric sa...

Goa Lill-Åsa, flera lediga vardagar tack! Vilka fina bilder, oj så skoj att se.
Den konstgräsade fotbollsplanen, ligger den nästan vid shellmacken? Dvs efter t-banan mot Mälarhöjden??
Kan du fota husen vid ett annat tillfälle, är så nyfiken på dem. Ligger dem snett mitt emot Personnebadet?

Ja, jag skrattade gott åt Lill och stor Löken. Det är ju underbara smeknamn!!
Trist med att jobba i helgen:-( skulle ni inte bort på kalas i helgen oxå? Missar ni den då eller hinner du både och?
Vi får önska trevlig helg iallafall och hoppas att ni hinner med lite mys trots jobbandet.
stor kram Anna