oktober 25, 2007

Måndag, tisdag och onsdag

(Lill-Åsa skriver och fotona är tagna med mobilen så kvaliteten kan vara lite sådär...)
På väg in till jobbet i själva polishuset kör de för tillfället ett fotoutställning med texter och reportage. Måndagmorgon kl 6.30 står jag således och läser och tittar på foton som handlar om en liten pojke som får leukumi och som så småningom dör. Fy farao vilket sätt att börja veckan, dessutom så blev jag så tagen att jag kom försent. Det är inte alla dagar man börjar arbetsdagen med att gråta en skvätt bland stressade machopoliser. Inte jag iallafall. Jag ska nog välja ett roligare reportage nästa gång. Jag har sett några foton på pensionärer som gosar, så det ser jag fram emot.

Nu har alla TV-serier kört igång i Flerige! Måndagar innebär Cityakuten, tisdagar Ugly Betty, Desperate Housewifes och Brothers & sisters och onsdagar -Shit nu börjar The Closer (nu får jag speeda upp tempot) och Gray's anatomy...Nu förstår jag fördelen med bärbar dator.

Tisdag och onsdag var vädret lite roligare och jag undvek fotorepotagen på väg till omklädningsrummet.
Jag brukar ju ha lite mer ordning och reda i mitt skåp, men det luktar ändå så illa, så det är ingen idé att städa. På tisdagen jobbade jag med Håkan och här skuggar jag honom på väg till tunnelbanan.
Under tiden på min lilla frus kontor... Det här är det hon ser när hon lyfter blicken från sitt skrivbord.

Imorse hade jag och Åsa sällis på tunnelbanan. Värsta lyxen tycker vi... Ännu ett foto taget utanför mitt jobb efterom de inte är så pigga på att jag går och fotar inne.

Idag onsdag har jag haft transport. Jag och tvåmetersFredrik åkte på den här, inte så uppiggande, häktningen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1088669.ab . Aftonbladet hade skickat dit en fotograf som fotade som en tok. Mitt hår var skitigt och jag kände mig inte så där toppläcker, så nu sitter jag och håller tummarna på att de inte klämmer in en bild.

1 kommentar:

Eric sa...

Hej tjejer!
Vilken bra kvalite det ändå blir med mobilen. Måste du hålla mobilen extremt stilla när du fotar? Hur många megapixels har du?

Såg ut som en rätt ok vecka tycker jag, fint väder har ni också!!
Två dagar kvar och sedan är det helg, eller är det din jobbhelg Lill-Åsa?
Kram Anna