oktober 03, 2007

(Lill-Åsa vid tangentbordet)

Så var man då äntligen ledig efter två slitiga dagar på jobbet ;). Jag vaknade 07.40 (man sover inte alls lika länge som i Grekland) och gick då upp för att njuta av gott kaffe och knäckebröd. Sedan var det dags att ta tag i dammråttorna som låg och slogs på golvet. Jag blev precis klar så jag kunde avnjuta min efterlängtade blodpudding framför Hem till gården. Dagens avsnitt var periodvis så jobbigt/pinsamt att jag var tvungen att lämna rummet. Hur ska det gå???

Vid 15-tiden kom Pontus hem från skolan och gick direkt in på sitt rum för att göra läxorna.

Jag smög in och knäppte av ett foto. Är det bara jag eller sitter han inte lite långt från skolböckerna :)
Läxorna blev iallafall gjorda på ett kick (de var tydligen jättelätta idag), och jag begav mig ut för att handla. Pontus går ju inte längre på klubben, så mellis måste inhandlas. Här bor vi (för er som inte varit här förr)
Utanför vår port är har många av våra kära grannar fått parkeringsböter

På min promenad upp till ICA gick jag och filosoferade om vad vi gjorde för en vecka sedan vid den här tiden...Det var varmare än idag och vi var på stranden, men i Stockholm kan vi idag skryta med en 13 grader. Plusgrader.
Här slänger jag in en bild på en Sl-buss för våra australiensiska läsare. För er i Sverige kanske denna bild inte är lika exotisk.

På vägen hem passerade jag rönn och började fundera på hur det där var med rönnbären.

När det är mycket rönnbär blir det en kall vinter, eller var det varm? Eller är det mycket rönnbär så blir det lite snö, eller mycket snö låter ju logiskare.

Vi får nog helt enkelt vänta och se...

Nu är nyponbuskarna sådär riktigt fina. Nypon kan klia riktigt rejält om man för en sådan söndertrasad innanför tröjan. Det vet jag av erfarenhet.

5 kommentarer:

Eric sa...

Hej Lill-löken (satt o bläddrade genom Tarv-bilderna och blev påmind om Tildas smeknamn på er),
oj vilket långt inlägg! Tack för alla bilder, jätteskojigt att se lite utomhusbilder. Det är lätt att glömma hur hösten ser ut så här i högsommarvärmen. SL-bussen var lite fin faktiskt, fast vi gillar inte varma bussar på vintern när man själv har tjocka vinterjackan på;-)
Trist att behöva jobba i helgen, är det en helg per månad nu?
Njut av din andra lediga dag, vi håller tummarna för ett bättre Hem till gården idag.
Kram Anna

Eva i Sydney sa...

Hej! Vad kul att se lite bilder ifrån Sverige och jag säger som Anna, bussen var faktiskt ganska fin! Helt knäppt att man kan tycka det är kul att titta på bussar från Sverige. Här är det som sagt jättevarmt. Det skall bli svalarae idag, men ändå tillräckligt varmt för ett besök i poolen med Adam. Ikväll skall jag träffa Anna och Kicki och lyxa till det med en pedikyr, hääärligt. Ha det så gott och fortsätt att fota flera svenska bilder. Folk kommer kanske titta snett på dig om du tar kort på en Ica skylt, men strunta i det(:
Kram Eva

Pingvinfamiljen sa...

Hej Anna,
Jag hade glömt bort mitt fina smeknamn Lill-Löken.
Jag ska jobba ca var tredje helg framöver, usch, inget roligt. Jag tycker dock att de lediga vardagarna är mycket roligare, konstigt. Nu kommer min vackra fru, Stor-Löken och hälsar.

Kram kram

Pingvinfamiljen sa...

Hej Eva,

Vad kul att du följer oss på Pingvinfamiljen. Hjärtligt välkommen. Kul att vi kan glädja er med lite vardags-Sverige. Njut av värmen i Sydney för hit kommer ingen värme på åtta månader :)

Eric sa...

Vi fick faktiskt lite Stockholms bilder i går när vi såg Room Service, det var dock ingen rolig syn eftersom det var ett grått och snöigt Stockholm i det avsnittet. Eller "rolig syn", kanske man inte ska säga, mer en "One more reson to not move back".
Kramisar från Micke Picke