oktober 16, 2007

Vart tog de vägen?

(Lill-Åsa skriver) Idag fick jag en smärre chock när jag 16.00 stämplade ut och klev ut i friheten (det kan man ju faktiskt säga när man jobbar på ett häkte.) Solen sken och det var varmt. Säkert 10 härliga grader. Korridoren som jag jobbar i är tok-mörk, så det kom som en trevlig överraskning. Jag offrade mig och bettede mig som en turist på tunnelbanan hem också.

Härom dagen chattade jag med mitt ex och hon nämnde att hon hade hittat en massa foton som tillhörde mig. De dök upp i posten idag. Oj oj oj, hur man såg ut 1995. Bara en mor kan nog älska något dylikt. Observera de fina clownshortsen.

På den här tiden kallades jag inte Lill-Åsa. Under denna vecka på Santorini fick jag smeknamnet Patt-Åsa. Nu undrar jag mest var de tog vägen. Jag minns att jag var svullen som en spädgris och hade en grym PMS. Jag är så glad att alla kom hem levande.

Det var foton från både 70, 80 och 90-talet. Här kommer en 70-talsbild på mig som påskkärring

Mina små syskonbarn Emma och Axel går idag i årskurs 7 och har för länge sedan vuxit om mig. Halledusingen så söta!

Nu är Åsa på väg hem från jobbet, där de har haft kvällsmöte. När hon kommer hem ska det firas!!! Vi har vår 8-åriga förlovningsdag, och det ska firas med lite gorgonzola och ett glas rött framför desperata hemmafruar och Brothers & Sisters...

Inga kommentarer: