oktober 19, 2007

En dag på transportkontoret

(Lill-Åsa skriver)
Klockan ringde 05.45 och jag hoppade upp ur sängen... Kanske inte så mycket hoppade utan mer hasade ur sängen. Jag såg ut som Kalle Anka på julafton när han blir väckt i sin husvagn.

Göran som vanligtvis sitter som transportplanerare har tagit ett par semesterdagar, så då hoppar jag in där istället. Eget kontor och allt. Det blev nog renoverat någon gång på 70-talet, men det fungerar bra.

Om man tittar ut från mitt fönster ser man ett annat hus. Kanske inte så roligt, men när solen skiner så speglar det sig faktisk i huset mitt i mot så man ser att det är sol. I alla fall mellan 13-14.

Jag har kommit på att om man lägger sig raklång över skrivbordet och trycker ansiktet mot rutan kan man även se lite blå himmel.

Synd bara att det blir så fula fettfläckar på glasrutan...

Strax före kl 17 ringde jag mina kära fru. Hon erbjöd sig då att komma och hämta mig. Lyckan var total! När jag stod och väntade på skjutsen utanför mitt jobb kom värsta orkanvinden så jag höll nästan på att blåsa bort. Dock svårt att fånga på bild, men det är sant...

Som tur var kom min fru rattandes.

Rallyprinsessan styrde sedan svärandes igenom Fridhemsplan då det tydligen var en massa idioter i trafiken idag.

På vägen hem kom vi fram till att det här med vikten kan vi ju ta tag i i november, så vi ringde vår lokala pizzeria och beställde hem pizzor. Poppe hade dukat framför tv:n när vi kom hem så då avnjöt vi med pizza framför 2½ men.

1 kommentar:

Eric sa...

Greklandslivet känns långt ifrån transportkontorets liv...
Otroligt snygg syster jag har, förstår inte vad ni pratar om för behov om sundare liv. Ni ser så fräscha ut så!!!
Mysigt med 2.5 män framför tv:n, jag nötte bra på dem igår när jag låg i sängen o feberhuttrade.
Trevlig helg!
Puss