maj 01, 2008

Vintern rasat ut bland våra fjällar...

De flesta människor i Sverige jobbar halvdag dag innan röd dag. Stackars Åsorna. Lill-Åsa kom hem 15 minuter innan gästerna men tack och lov kunde Tok-Åsa smita en stund tidigare så när gästerna kom var faktiskt allting hyfsat klart. På något konstigt sätt.

Vi började med en välkomstdrink i vardagsrummet. Tok-Åsa hade ju under sin sjukvecka en del tid att kolla på TV och hon såg då ett drinktips à la Leila från TV4. Man lägger en klick sorbet i botten på ett skumpaglas och häller på lite bubbligt. Sen vispar man detta med en lattevisp och fyller sen upp med mer bubbligt. Mumsigt.

Av våra trevliga gäster fick vi fyra badbomber och en flaska bubbligt. Låter nästan som en låt av Lotta Engberg.

Valborg 001

Pontus är den siste mohikanen.

Valborg 004

Wiiiiiiii

Valborg 008

Den här bilden bjuder vi på... Men vi ser i alla fall snälla ut. Dessutom är vi ju gifta båda två.

Valborg 009

Solen hade lyst nästan hela dagen men klockan 18.00 kom regnet. Det regnade rätt bra när det var dags att gå till brasan.

Valborg 012

Efter brasan blev det kaffe och kladdekakemuffins, också à la Leila.

Emma lekte inne på Pontus rum och helt plötsligt var det väldigt tyst. Så här hittade vi henne. Hon är inte svårnattad hon inte.

Valborg 015

Första maj och dags att demonstrera. Närå. Lill-Åsa hade läst i tidningen att det öppnat ett nytt Willys i Älvsjö precis vid Mässan. Mycket positiv upplevelse faktiskt. Billigt, fräscht och nära.

Valborg 019

När vi passerade Älvsjö höll vi på att köra av vägen. Ett helt nytt bostadsområde har poppat upp ur marken. Fint var det.

Valborg 023

Imorgon ska det jobbas igen. Klämdag, fjolligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eric önskar sig mest av allt en Wiii i födelsedagspresent. Björn och Emma?
Micke har sagt att han ska kolla i Texas i sommar, kanske verkar lättare att åka till Åsen :-)


Vad blev det för mumsigt till middag. Allt är ju uppätet på tallriken...
Ja ni ser grymt snälla ut. Att Stor Åsa dessutom ser ut att ha ett hårspänne ala 80talet på sig gör det hela ännu bättre. (microns mörka glasfönster)

Valborg är verkligen inget jag saknar. Kallt, regn, fylla och så att vara tvugna att lämna ett mysigt matbord för att gå iväg. Sen kommer man hem, skittrött av kylan och så ska man anstränga sig för att inte gäspa.
Vilket underbart lättnattat barn. Underbart!!

Åh så kul med en ny mataffär. Sånt piggar alltid upp. Jag hade aldrig kännt igen mig på fotot om man inte såg Ericson huset längre bort där vid rondellen. Sen vet jag om att husen till höger i bild är "över 55 års boende" om jag minns skyltarna rätt. Perfekt eftersom det ändå bara var någon oanvänd parkering där.

Nej, breakfasttime!
Sen hemsideuppdatering eftersom vi är bortbjudna ikväll!
Puss och kram

Anonym sa...

Jag håller med Anna att efter majbrasebesöket brukar man bli så seg för man kommer utifrån kylan och in i värmen, men själva brasan tycker jag är ganska mysigt faktiskt.

Ang. Lotta Engberg låten, skriv texten och skicka in den till nästa års melodifestival, vet ja.

Idag är jag på strålande humör! Det är jätteskönt ute och jag promenerade till skolan och Adam cyklade, jätteskönt.

Har en hel ledig dag framför mig, tror jag skall ta en till promenad och sätta mig vid ett fik och läsa eller något.
Kram Eva

Anonym sa...

Du som tränar så mycket borde ju köpa ett Wii och sen komplettera med ett Wii Fit. Många på jobbet har köpt detta inklusive ståbrädan och är lyriska.

Det var faktiskt inte så kallt på Valborgskvällen. Säkert 10 grader, men regnet var ju förstås inte så mysigt.

Vi bjöd på nachosgratäng som blev uppskattad. Enkel mat att bjuda på när man är många och det ska gå fort.

Puss